۱۰ مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری پرتغال

مینا داودی
مینا داودی سه شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۱۰ مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری پرتغال
پرتغال کشوری کوچک روی ساحل اقیانوس اطلس در شبه‌جزیره‌ ایبری است که به دلیل داشتن خط ساحلی زیبا و میراث تاریخی غنی، به‌عنوان یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپا شناخته می‌شود. مساحت کم این کشور به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد که با راحتی بیشتر و در زمانی کوتاه مناطق دیدنی آن را سیاحت کنند. آب و هوای معتدل پرتغال و جاذبه‌های گردشگری فراوان، مانند ویرانه‌های امپراتوری روم و مور، آن را به مقصدی مناسب برای تعطیلات در تمام طول سال تبدیل کرده است. در ادامه ۱۰ جاذبه گردشگری برتر پرتغال معرفی می‌شود. با کجارو همراه باشید.

۱۰. صومعه آلکوباکا (Alcobaca)

alcobaca_monastery54 صومعه آلکوباکا یک بنای کاتولیک رومی است که در شهر آلکوباکا در مرکز پرتغال واقع شده است. این صومعه توسط اولین شاه پرتغال، آلفونسوی اول، در سال ۱۱۵۳ تأسیس شد و در تمام طول تاریخ خود رابطه‌ای نزدیک با شاهان پرتغال داشته است. کلیسا و صومعه آلکوباکا نخستین بناهای گوتیک در پرتغال بوده‌اند و به همراه صومعه سانتا کروز در شهر کوئیمبرا، از مهم‌ترین صومعه‌های قرون وسطی در پرتغال به شمار می‌‌روند.

۹. دانشگاه کوئیمبرا (Coimbra)

Coimbra university دانشگاه کوئیمبرا که در سال ۱۲۹۰ تأسیس شده، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا و همچنین، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های پرتغال محسوب می‌شود. قسمت‌های جالب بسیاری درون مجموعه این دانشگاه وجود دارند. کتابخانه کتابشناسی جوانینا (Biblioteca Joanina) که اوایل قرن ۱۸ و با تحریک شاه ژائو پنجم ایجاد شد، نمونه خوبی از معماری سبک باروک است. عناوین دکتری در تالار Capelos که در اصل محل قرارگیری تخت پادشاهی بوده، اعطا می‌شوند.

۸. کلیسای استخوان‌ها (Capela dos Ossos)

6363131451_df1d57016a_b47 شاید کلیسای استخوان‌ها به شکل یکی از صحنه‌های یک فیلم هالووینی به نظر برسد، اما در واقع این کلیسا یک راه‌حل ساده ارائه شده توسط راهبان قرن ۱۶ در مورد فضای زیادی که  گورستان‌های شهر ایورا اشغال می‌کردند، است. آنها باقیمانده اجساد را به یک کلیسای کوچک که با نام کلیسای استخوان شناخته می‌شد برده و از آنها برای تزئین فضای داخلی کلیسا استفاده می‌کردند. این کلیسای کوچک بخشی از کلیسای گوتیک سنت فرانسیس است. تخمین زده شده که تقریباً از ۵۰۰۰ اسکلت و جمجمه برای تزئین دیوارها و سقف کلیسا استفاده شده است.

۷. صخره دریایی بلند (Cabo Girao)

45064201748 Cabo Girão در ساحل جنوبی مادیرا در مجمع ا‌لجزایر پرتغالی با همین نام قرار گرفته است. از این صخره که ۵۷۰ متر (۱۸۷۰ فوت) ارتفاع دارد، معمولاً به‌عنوان بلندترین صخره دریایی اروپا یاد می‌شود، اما حداقل سه صخره بلندتر از Cabo Girão در اروپا وجود دارند. با این وجود، تماشای دریا از بالای این صخره بسیار هیجان‌انگیز است. در سال ۲۰۱۲ سکویی از جنس شیشه روی این صخره نصب شد که تجربه‌ای ایستادن روی آن را ترسناک‌تر می‌کند.

۶. قلعه سائو خورخه (Sao Jorge)

castelo-sc3a3o-jorge546 قلعه سائو خورخه یکی از برترین جاذبه‌های توریستی لیسبون است، چرا که از تمامی مکان‌های شهر می‌توان آن را دید. ساخت آن به زمان رومیان بر می‌گردد، البته مورها در قرن دهم استحکامات آن را بازسازی کردند. این قلعه در سال ۱۱۴۷ و طی محاصره لیسبون در جنگ‌های صلیبی دوم از اشغال مورها آزاد شد. بعدها از آن به‌عنوان محل اقامت پادشاه آلفونسو سوم استفاده شد. این قلعه بارها تخریب و سپس بازسازی شده است. امروزه دیواره‌ها و ۱۸ برج برای بازدید مراجعه کنندگان باقی‌مانده است.

۵. قلعه Obidos

Obidos

Obidos

قلعه Obidos سازه‌ای پرابهت است که روی تپه‌ای در شهر کوچک Obidos در ساحل اقیانوس اطلس قرار گرفته و قدمت آن به دوران رومیان می‌رسد. مورها این قلعه را در قرن هشتم بنا کردند. در قرن چهاردهم این بنا تغییر شکل داد و یک بارو به آن اضافه شد. امروزه این قلعه به یک هتل لوکس تبدیل شده است. هرساله در ماه جولای، یک بازار سنتی قرون وسطی در این مکان شروع به کار می‌کند.

۴. محله ریبریا (Cais da Ribeira)

porto_152284 محله ریبریا منطقه‌ای زیبا و جذاب در شهر پورتو است که برخی از آن با نام ”روح پورتو“ نیز یاد می‌کنند. این محله شامل خیابان‌هایی به سبک قرون وسطی است که به میدانی در کنار رودخانه‌ی دورو ختم می‌شوند. کافه‌ها و رستوران‌های متعدد درون ساختمان‌های قرون وسطی، ریبریا را به مکانی محبوب برای خوردن و نوشیدن تبدیل کرده است. این محله دارای محبوبیت بسیاری مخصوصاً در روزهای جشن که اهالی شهر برای تماشای آتش بازی به آن وارد می‌شوند است. خانه‌ای که شاهزاده هنری دریانورد در سال ۱۳۹۴ در آن به دنیا آمد نیز در این محله قرار دارد.

۳. ساحل سرمه‌ای (Praia da Marinha)

Praia da Marinha

Praia da Marinha

ساحل سرمه‌ای یکی از زیباترین ساحل‌های پرتغال است. این ساحل که در منطقه ساحلی اقیانوس اطلس در آلگاروه واقع شده، از یک طرف توسط آب‌های آبی زیبا و از طرف دیگر توسط سواحل و صخره‌های بلند احاطه شده است. در بروشورهای مسافرتی منتشر شده از این ساحل، تصویر یک خلیج کوچک زیبا و آب‌های آبی تیره و سرمه‌ای دیده می‌شود. آب‌های شفاف این مکان آن را به مکانی مناسب برای غواصی تبدیل کرده است. این ساحل خوش منظره در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از شهر آلبوفیرا قرار دارد؛ پارکینگ رایگان در این مکان موجود است.

۲. برج بلم (Belem Tower)

Portugal-2012-13_web-lrg5448478 برج بلم که با نام برج سنت وینسنت نیز شناخته می‌شود، در مکانی قرار گرفته که قبلاً محل جزیره‌ای روی رود تاقوس در لیسبون، پایتخت پرتغال بوده است. این برج باابهت‌ که قدمت آن به سال ۱۵۱۵ و عصر کاوش باز می‌گردد، هم برای دفاع از لیسبون در برابر مهاجمان و هم برای خوش‌آمد‌گویی به مهمانان ساخته شده بود. جنس آن از سنگ آهک تشکیل شده و یک دژ به آن متصل شده است؛ این دژ دارای فضای کافی برای ۱۷ توپ با برد بالا بوده است. مجسمه‌ی Lady of Safe Homecoming نیز به سمت رود برای محافظت از ملوانان در سفر قرار گرفته است.

۱. کاخ ملی پنا (Pena)

wpid-pena.jpg کاخ ملی پنا مانند یک قلعه افسانه‌ای به نظر می‌رسد، چرا که در روزهای ابری بالاتر از ابرها قرار می‌گیرد. با اینکه این کاخ بر فراز تپه‌ای در سینترا قرار گرفته، می‌توان در یک روز صاف و آفتابی آن را از لیسبون نیز مشاهده کرد. این کاخ توسط شاه فردیناند دوم ساخته شده و نمونه‌ای برجسته از رمانتیسم قرن نوزدهم نه تنها در پرتغال، بلکه در سراسر جهان است، زیرا سبک‌های معماری مور و مانولی را ترکیب کرده است. این بنا ابتدا به‌عنوان عبادتگاهی برای بانوی پنا (Lady of Pena) در قرون وسطی استفاده می‌شد و اکنون در مناسبت‌های دولتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تصویر اصلی مقاله هم دورنمایی از همین کاخ است. منبع: touropia

مطالب مرتبط:

دیدگاه