کارهایی که باید در سفر به توکیو انجام داد

سعید میرزاپور
سعید میرزاپور جمعه، ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
کارهایی که باید در سفر به توکیو انجام داد

بر کسی پوشیده نیست که توکیو یکی از هیجان انگیزترین شهر‌های جهان به شمار می‌آید و به همین دلیل گردشگران زیادی نیز سالانه به این شهر سفر و از بخش‌های مختلف آن بازدید می‌کنند. البته گردشگران با کمک گرفتن از دانش کارشناسان محلی می‌توانند بدون هیچ مشکلی به توکیو سفر کرده و با زیبایی‌های آن آشنا شوند. اما مشکلی که اغلب افراد در سفر‌های خود دارند این است که نمی‌دانند باید در طول این سفر چه کارهایی را در برنامه خود قرار دهند. همراه کجارو باشید تا با کارهایی که باید در توکیو انجام دهید، آشنا شویم.

تماشا کردن توکیو

tokyo-sky-tree توکیو یک شهر بزرگ است. اما گردشگران تا زمانی که از بالای یک ساختمان بلند به این شهر نگاه نکنند، قادر نخواهند بود تا سایز این متروپل را درک کنند. درخت آسمان توکیو (Tokyo Sky Tree) نام یک آسمان خراش در توکیو است که بلندترین سازه در شهر به حساب می‌آید و از بالای این ساختمان، قادر خواهید بود تا یک منظره هیجان انگیز از شهر را مشاهده کنید که در واقع تا جایی که چشم کار می‌کند، شهر گسترانده شده است. tokyo-sky-tree-1 برای تماشای یکی دیگر از مناظر می‌توانید به کوه فوجی نیز بروید اما این موضوع می‌تواند کمی ریسک داشته باشد. زیرا فوجی در اغلب روز‌های سال با ابر یا مه پوشانده شده و همین موضوع باعث می‌شود که گردشگران نتوانند منظره کامل و واضحی از شهر را مشاهده کنند. Mount-Fuji اما در توکیو یک مکان دیگر برای مشاهده میزان بزرگی این شهر نیز وجود دارد که بسیار هم دوست داشتنی است. Peak Bar نام یک رستوران در تویکو است که در پارک هایت (Hyatt) واقع شده که از طریق این رستوران نیز می‌توانید نمای زیبایی از توکیو را مشاهده کنید. البته باید بدین نکته نیز توجه داشت که در یک روز صاف، کوه فوجی به قدری نزدیک دیده می‌شود که احساس خواهید کرد خیلی سریع می‌‌توانید آن را لمس کنید. park-hyatt

امتحان کردن تمام غذاها

Yakitori همه افراد بر این باور هستند که ژاپن غذاهایی بسیار عالی دارد. این موضوع را زمانی باور خواهید کرد که به وسعت تنوع غذاهای سنتی ژاپن پی ببرید. این کشور غذاهای فصلی و منطقه‌ای بسیار مختلفی دارد. البته مردم بر این باور هستند که برنج و ماهی خام اغلب غذاهای این کشور را شامل می‌شود اما غذاهای دیگری را نیز در این بین شاهد هستیم. یاکیتوری (Yakitori) نام یک غذای خوشمزه است که از گوشت تهیه می‌شود. در این غذا گوشت و سبزیجات را در کنار یکدیگر سخاری می‌کنند که می‌تواند مورد استقبال گردشگران زیادی قرار گیرد. برای خوردن یک یاکیتوری خوشمزه تنها کافی است که از ایستگاه یوراکوچو (Yurakucho) کمی راه بروید تا به منطقه‌ای برسید که رستوران‌های بسیار زیادی در آن وجود دارد که یاکیتوری را به مشتریان خود ارایه می‌دهند. در این منطقه یک شیرینی سنتی نیز وجود دارد که به شکل ماهی است و با خمیر لوبیا قرمز پر می‌شود. البته گردشگران می‌توانند این شیرینی را به جای خمیر لوبیا قرمز، با کارامل، توت فرنگی، شکلات و کارسترد‌های مختلف نیز میل کنند.

پیدا کردن مکان‌های آرام در توکیو

yoyogi-park با وجود اینکه توکیو یک شهر بسیار بزرگ و شلوغ است، اما همچنان مکان‌هایی آرام در این شهر وجود دارد. برای مثال منطقه اکیهابارا (Akihabara) در توکیو یکی از مناطق بسیار شلوغ این شهر به حساب می‌آید. اما در مرکز توکیو نیز محله‌هایی وجود دارند که اگر به سمت آن‌ها بروید، فراموش خواهید کرد که در یکی از بزرگترین شهر‌های جهان هستید. پارک یویوگی (Yoyogi) یک مکان بسیار زیبا و آرام است که در آن می‌توانید آرامش یابید و از نمایشگاه‌های مختلفش بازدید کنید. البته گردشگران در این پارک می‌توانند سوار یک دوچرخه شده و به گردش در خیابان‌های آرام این پارک بپردازند.

خرید کردن

ginza منطقه کنزا (Ginza) در توکیو یک مکان عالی برای افرادی است که تصمیم دارند در سفر خود به توکیو خرید کنند. البته باید بدین نکته نیز توجه داشته باشید که در توکیو مردم محلی دوست دارند تا خرید‌های خود را از منطقه Ometesando انجام دهند. در این مناطق فروشگاه‌های بسیار خوبی وجود دارد که در آن می‌توانید از نمایندگی برند‌های معروف و بوتیک‌های وسوسه کننده خرید کنید.

سوار شدن به قطار توکیو

train-Tokyo-Station در توکیو برای رفتن به اطراف شهر باید تنها از سیستم سریع و کارآمد حمل و نقل عمومی استفاده کنید. در برخورد اول، نقشه مسیر‌های حمل و نقل عمومی می‌تواند باعث سر درد شما شود. البته این نقشه به زبان انگلیسی نیز وجود دارد که می‌توانید از طریق آن هرچه ساده‌تر مسیر مورد نظر خود را بیابید. باید بدین نکته نیز توجه داشت که با استفاده از قطار، رسیدن به مقصد مورد نظر سر راست‌تر است. در ایستگاه‌های قطار توکیو می‌توانید کارت Suica خریداری کنید که در ابتدا مبلغی پول در آن واریز می‌کنید و سپس می‌توانید از طریق آن همانند اغلب نقاط دنیا، در هر با استفاده از قطار، کارت را در موانع ارایه بلیط قرار دهید. با خرید این کارت‌ها می‌توانید در زمان صرفه جویی کرده و نگران محاسبه هزینه‌های هر سفر نیز نباشید. سفر به توکیو می‌تواند برای هر فردی خاطره انگیز باشد، نظر شما در خصوص توکیو چیست؟ با ما و کاربران کجارو از طریق بخش دیدگاه‌ها در ارتباط باشید. منبع: Urbanadventures

مطالب مرتبط:

دیدگاه