راهنمای سفر به کپنهاگ

کپنهاگ به عنوان پایتخت دانمارک، دارای تاریخی پر سابقه و غنی است و برای صدها سال مرکز امپراطوری دانمارکی به شمار می‌رفت. همچنین این شهر میزبان مکان‌ها، بناهای تاریخی و جواهرات فرهنگی زیادی است. با این وجود کپنهاگ مدرن شهری غرق در گذشته نیست و نگاهی رو به سوی آینده دارد. معماری‌های کلاسیک و کانال‌ها در کنار ساختارهای مدرن، بناهای جدید و تعدادی  آسیاب بادی شگفت‌انگیز قرار گرفته‌اند که چهره‌ای زیبا به این شهر داده‌اند. 

اگر از گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند بپرسید، احتمالا بسیاری از آن‌ها خواهند گفت که از سفر به این شهر خسته نمی‌شوند. کپنهاگ شهری است زیبا، تمیز و با مردمی فوق‌العاده که از هم کلامی با آن‌ها لذت خواهید برد. اما متاسفانه قیمت‌های گران، بسیاری را از سفر به این شهر باز می دارد. با این وجود از نظر نگارنده، سفر کپنهاگ ارزش هزینه‌ای را که می کنید خواهد داشت.

نمایی از کانال آبی کپنهاگ

عکس از unsplash.com (عکاس: Ava Coploff)

درباره کپنهاگ بیشتر بخوانید:

اطلاعات ضروری کپنهاگ

آب و هوای کپنهاگ

بهترین زمان سفر به کپنهاگ

هزینه‌ های سفر به کپنهاگ

کاهش هزینه‌ های سفر به کپنهاگ

جاهای دیدنی کپنهاگ

اطلاعات ضروری کپنهاگ 

اختلاف ساعت با تهران: ۲:۳۰-

زبان رسمی: دانمارکی

واحد پول رسمی: کرون دانمارک(DKK)

فرودگاه: (Copenhagen Airport (CPH

آب و هوای کپنهاگ 

نورپردازی شبانه در کپنهاگ

عکس از unsplash.com (عکاس: Razvan Mirel)

با توجه به عرض جغرافیایی، کپنهاگ دارای آب و هوایی نسبتا معتدل است. تابستان‌ها همانطور که مرسوم است گرم، اما تقریبا هیچ وقت آنقدر گرم نمی‌شود که احساس پریدن در استخر هتل به شما دست دهد! همچنین در همه‌ طول سال مقدار کمی بارش باران وجود دارد و ماه‌های جولای و آگوست را می توان خیس‌ترین ماه های سال به شمار آورد. زمستان های این شهر سرد هستند، اما مثل تعداد زیادی از شهرهای ساحلی اروپا چند هفته را در حالت انجماد سپری نمی کند. در طول زمستان برف می‌بارد، اگرچه، معمولا سبک است و بارش آن هم خیلی طولانی نمی‌شود. یک مورد که باید به آن توجه کنید آن است که این شهر دارای روزهای بلند است. در طول ماه‌های ژوئن هوا معمولا تا بعد از نیمه های شب  واقعا تاریک نمی‌شود و پس از آن چند ساعت بیشتر طول نمی کشد تا خورشید طلوع کند. در حالی که در ماه دسامبر شما حتی در طول ظهر هم بیشتر در سایه‌ها حرکت خواهید کرد و خورشید بسیار مایل می تابد و هوا قبل از اینکه ساعت کاری تمام شود، کاملا تاریک خواهد شد.

بهترین زمان سفر به کپنهاگ 

مناطق توریستی در کپنهاگ

عکس از unsplash.com (عکاس: Darth Liu)

هتل‌های کپنهاگ در تمام طول سال گران هستند و به ویژه طی فصول پر گردشگر یا به اصطلاح High Season که از اواسط ماه ژوئن تا پایان آگوست به طول می‌انجامد به علاوه در طول تعطیلات کریسمس قیمت‌ها مقداری افزایش می‌یابند. فصول کم گردشگر یا به اصطلاح off season یا به عبارتی دیگر ارزان ترین زمان سال، از اواسط ماه ژانویه تا ماه مارس طول می‌کشد که در این مدت قیمت‌ها در عین گرانی کمی کاهش می‌یابند و شما ممکن است بتوانید بهترین اتاق‌ها را به قیمتی مقرون به صرفه‌تر نسبت به زمان‌های دیگر اجاره کنید. ماه‌های جولای و آگوست ممکن است جمعیت واقعا زیادی به کپنهاگ سرازیر شوند، پس اگر تصمیم دارید در این مدت به این شهر سفر کنید، شدیدا توصیه می کنیم از قبل نسبت به رزرو اتاق اقدام کنید. در این مدت هاستل‌ها هم پر از جمعیت می‌شوند و به سختی می توانید اتاقی خالی پیدا کنید‍، بنابراین بهترین کار این است که هرچه سریع‌تر قبل از سفرتان اتاقتان را اجاره کنید. در طول اغلب روزهای سال شما می توانید به محض رسیدن اتاق خالی پیدا کنید، اما باز هم دست یافتن به بهترین نتیجه (از نظر قیمت) مستلزم این است که به صورت آنلاین اتاق اجاره و برای تخفیف هایی که بعضی از مواقع اعمال می‌شوند آماده باشید.

هزینه‌ های سفر به کپنهاگ 

هزینه‌ هاستل

هاستل Generator Copenhagen

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

تعدادی هاستل در این شهر وجود دارد که توسط دولت اداره می‌شود و برای آن دست از کسانی که از نظر بودجه محدودیت دارند گزینه‌های مناسبی هستند، اما بهتر است که توقعتان را پایین بیاورید. اتاق‌های اشتراکی از ۱۵۰ کرون به ازای هر شب اقامت شروع می‌شوند اما اغلب اوقات قیمت‌هایشان حول و حوش ۲۵۰ کرون می‌چرخد. همچنین اگر تمایل دارید در اتاقهای خصوصی توقف کنید، باید به ازای هر شب اقامت در اتاقی اختصاصی به همراه دو تخت یا یک تخت دو نفره، حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ کرون بپردازید. به علاوه اگر دنبال اتاقی یک نفره در آپارتمان‌ها می‌گردید، سایت Airbnb را بررسی کنید. در این سایت شما می توانید اتاق های با تنها پرداخت ۳۰۰ کرون دانمارک برای یک شب اقامت را پیدا کنید.

هزینه‌ اقامت در هتل

Hotel Kong Arthur

عکس از بوکینگ (عکاس: نامشخص)

همانطور که گفتیم هتل‌ های کپنهاگ در هر زمان از سال گران هستند و حتی در فصل‌های پر گردشگر بدتر هم می‌شوند. از این رو اگر محدودیت بودجه‌ای زیادی دارید خیلی نمی توانید روی این موضوع حساب باز کنید. در  هر صورت اگر بخواهیم لیستی از قیمت انواع هتل بر اساس کیفیت و تعداد ستاره دسته بندی کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره           ۲۷۴ تا ۵۰۰ کرون

۲ ستاره          ۳۷۰ تا ۷۵۰ کرون

۳ ستاره           ۵۷۹ تا ۱,۳۹۶ کرون

۴ ستاره           ۸۳۶ تا ۱,۷۸۲ کرون

۵ ستاره           ۱,۴۴۰ تا ۱,۷۵۱ کرون

متوسط قیمت مواد غذایی

وعده‌های غذایی در کپنهاگ

عکس از وب‌سایت scandinaviastandard.com (عکاس: نامشخص)

متاسفانه غذا و نوشیدنی هم در این شهر کاملا هزینه‌بر هستند. پیدا کردن یک وعده غذای ارزان در یک رستوران مناسب، تقریبا غیر ممکن است. اگر این موضوع برای شما بسیار مهم است، می‌تواند با خرید مواد غذایی از سوپرمارکت‌ها، هزینه‌ها را پایین نگه دارید.

صبحانه: باید امیدوار باشید که هتل محل اقامتتان وعده صبحانه را ارایه دهد، اما اگر اینگونه نبود ساندویچی‌ها و شیرینی‌پزی‌ها می توانند انتخاب مقرون به صرفه‌ای باشند. (۳۰ تا ۵۰ کرون)

ناهار: تعداد زیادی فروشگاه شاورما و پیتزافروشی وجود دارد که می توانید برای میل کردن یک وعده ناهار خوب و مقرون به صرفه روی آن‌ها حساب باز کنید. به یاد داشته باشید آشپزخانه‌ها دانمارکی ممکن است قیمتی دو برابر داشته باشند. (۴۰ تا ۸۰ کرون)

شام: میل کردن شام در یک رستوران مناسب، ارزان نیست، اگرچه اغلب هرچیزی را که دوست داشته باشید، می توانید با قیمت‌های مشابه تهیه کنید. (۷۰ تا ۱۱۰ کرون)

مک دونالد بیگ مک: اگر فکر کرده‌اید که این یکی برای شما ارزان در می‌آید، باید بگوییم که اشتباه می کنید و با یکی از گران‌ترین رستوران‌های مک دونالد در تمام دنیا روبرو هستیم. (۳۳ کرون) اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۵۸۳ و۴۵۳ کرون دانمارکی تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ بیشتری بپردازید.

هزینه‌ حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در کپنهاگ

متن مورد نظر

سیستم حمل و نقل عمومی در کپنهاگ بسیار قابل اعتماد، وقت شناس و گسترده است. این سیستم شامل مترو، قطارها و اتوبوس‌ها (ازجمله اتوبوس آبی) می‌شود که همه‌ آن‌ها از بلیط‌های مشابه استفاده می کنند.

اتوبوس‌ها: اتوبوس‌های A نخستین اتوبوس‌ها در مرکز کپنهاگ هستند. این وسایل نقلیه عمومی، هر ۳ تا ۷ دقیقه یک بار در طی ساعات شلوغی (بین ۷ تا ۹ صبح و ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ عصر) توقف می کنند که البته این حالت را می توان به حدود ۱۰ دقیقه قبل و بعد از این ساعات هم تعمیم داد. این اتوبوس‌ها تمام وقت کار می کنند. نوع دیگر اتوبوس‌ها گروه S هستند. این اتوبوس‌ها هر ۵ تا ۱۰ دقیقه طی ساعات شلوغی و هر ۲۰ دقیقه خارج از این ساعات توقف می کنند. اتوبوس‌های سری S ، از سری A سریع‌تر هستند چرا که توقف کمتری دارند. این اتوبوس ها معمولا بین ساعت ۶ صبح تا ۱ بعد از نیمه شب مشغول ارایه خدمات هستند. سری دیگر اتوبوس‌های شبانه هستند که بین ساعت ۰۱:۰۰ تا ۰۵:۰۰ اقدام به جابجایی مسافران می‌کنند. شما می توانید ایستگاه‌های این نوع اتوبوس‌ها را با رنگ خاکستریشان تشخیص دهید. این نوع اتوبوس‌ها را N می نامند. به طور مثال می توان از  اتوبوس 85N نام برد.

مترو: متروی شهر کپنهاگ شب و روز و در تمام طول هفته مشغول خدمات دهی به مسافران است. در ساعات شلوغی بین هر توقف حدود ۲ تا ۴ دقیقه فاصله است  خارج از این ساعات و در آخر هفته‌ها می توان این زمان را به ۳ تا ۶ دقیقه افزایش داد. جمعه و شنبه شب (بعد از ۰۱:۰۰) قطارها هر ۷ تا ۱۵ دقیقه و نیمه‌های شب آخر هفته‌ها (یکشنبه تا سه شنبه) هر ۲۰ دقیقه یک بار توقف دارند. به یاد داشته باشید که ممکن است در طول شب برای تعمیر و نگهداری ریل ها اقدام کنند، که این کار باعث می‌شود سفر شما کمی طولانی‌تر شود. عملیات تعمیر و نگهداری ریل‌ها بین ساعت ۰۱:۰۰ تا ۰۱:۲۵ و دوباره ۰۴:۱۵ تا۰۴:۴۵ انجام می‌شود.

قطار: قطار‌های سری S بین ساعت ۰۵:۰۰ صبح تا ۰۰:۳۰ بامداد مشغول خدمات دهی هستند. خط F هر ۴ تا ۵ دقیقه، خط A، B، C و E هر دقیقه و خطوط H و Bx هر ۲۰ دقیقه یک بار توقف دارند. در روزهای جمعه و شنبه یک بار بین ساعات ۰۱:۰۰ و ۰۵:۰۰ صبح اقدام به جابجایی مسافران می کنند. در طول این مدت،  خط F هر نیم ساعت یک بار مشغول خدمات دهی می‌شود.

از کجا بلیط تهیه کنیم؟

تهیه بلیط وسایل نقلیه عمومی در کپنهاگ

عکس از وب‌سایت visitcopenhagen.com (عکاس: نامشخص)

همیشه قبل از اینکه منتظر مترو و قطار بمانید اقدام به تهیه بلیط کنید. شما می‌توانید در دستگاه‌های فروش مخصوص، بلیط تهیه کنید که هم کارت اعتباری و هم پول نقد دانمارکی را قبول می‌کنند. همچنین می‌توانید در کیوسک‌های ۷۱۱ واقع در ایستگاه‌های مترو و قطار به این کار اقدام نمایید. به علاوه در سالن پرواز فرودگاه کپنهاگ و ایستگاه مرکزی این شهر یک دفتر بلیط DSB و همچنین ماشین‌های فروش بلیط وجود دارد. به علاوه برای تهیه بلیط اتوبوس می توانید از راننده‌ها هم خرید کنید که برای مترو، اتوبوس، قطار و اتوبوس‌های آبی هم کاربرد دارند. یادتان باشد همیشه بلیط‌های تان همراهتان باشد، چرا که رفت و آمد بدون آن‌ها منجر به جریمه‌ ۷۵۰ کرونی خواهد شد. یکی دیگر از راه‌های تهیه بلیط که دردسر کمتری هم دارد و در زمان شما به میزان زیادی صرفه‌جویی خواهد کرد، دانلود اپلیکیشن Mobilbilletter Hovedstaden از فروشگاه‌های اپ استور و گوگل پلی است. وقتی نرم افزار را نصب کردید و وارد آن شدید، بر روی گزینه‌ Indstillinger (تنظیمات) در گوشه‌ پایین سمت راست کلیک کنید و در زیر گزینه‌ Sprog (زبان) انگلیسی را انتخاب کنید. بعد از آن می‌توانید هر نوع بلیطی را که لازم دارید انتخاب کنید و به وسیله‌ کارت اعتباری معتبر هزینه‌ آن را پرداخت کنید. بلیط‌های مترو، قطار و اتوبوس به این شیوه قابل خرید هستند.

انواع هزینه های حمل و نقل در کپنهاگ به شرح زیر است:

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر                                                  ۳۳۰ تا ۳۵۰ کرون

قطار از فرودگاه تا مرکز شهر                                                      ۳۶ کرون

هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی                                        ۵۸ تا ۷۳ کرون

مترو و اتوبوس در کپنهاگ                                                       ۲۴ تا ۳۶ کرون

بلیط ۲۴ ساعته نامحدود در همه‌ مناطق (بزرگسالان)                   ۱۳۰ کرون

بلیط ۲۴ ساعته نامحدود در همه‌ مناطق (زیر ۱۶ سال)                  ۶۵ کرون

فلِکس کارت-۷ روزه نامحدود                                                  ۲۵۰ تا ۶۷۵ کرون

نکته: به یاد داشته باشید بزرگسالان با خرید کارت های سفری می‌توانند تا حداکثر دو فرد خردسال را به همراه داشته باشند.

کاهش هزینه‌ های سفر به کپنهاگ 

از کارت کپنهاگ استفاده کنید

کارت کپنهاگ

عکس از وب‌سایت teilzeitreisender.de (عکاس: نامشخص)

یکی دیگر از کارت‌های سفری که به میزان زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد کرد، کارت کپنهاگ است. اما ویژگی بارز این کارت این است که علاوه بر استفاده نامحدود در سیستم حمل و نقل عمومی، دسترسی رایگان به بیش از ۷۲ جاذبه‌ تفریحی و موزه، و همچنین دریافت تخفیف در چندین رستوران، نقطه‌ دیدنی، اجاره‌ ماشین و تعداد بیشتری را برایتان فراهم می کند.

خودتان آشپزی کنید

غذا در دانمارک به هیچ وجه ارزان و مقرون به صرفه نیست. اما اگر خودتان آشپزی کنید، (البته در صورتی که با تورها همراه شوید نیازی به چنین کاری نیست) می توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

جاهای دیدنی کپنهاگ

قلعه‌ کرونبورگ (Kronborg)

قلعه کرانبورگ دانمارک

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Artico2)

قلعه‌ کرونبورگ یکی از مهم‌ترین بناهای رنسانس در شمال اروپا محسوب می‌شود که به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است و معماری آن بسیار فریبنده جلوه می‌کند. این قلعه از سال ۱۴۲۰ در شمال کپنهاگ (هلسینگر) وجود داشته است، اگرچه در قرن های ۱۶ و ۱۷ بازساری و گسترش یافته است. این قلعه موقعیتی استراتژیک دارد که در نزدیکی گذرگاه آبی بین سوئد و دانمارک (یکی از تنها مجراهای دریای بالتیک) واقع شده است. این قله و قلعه‌ Kärnan به همراه هم امکان کنترل کامل بر مجرا را فراهم کرده‌اند.  همچنین قلعه‌ کرونبورگ به خاطر  محل وقوع یکی از مشهورترین داستان های ادبیات نمایشی، یعنی هملت اثر شکسپیر، در میان جهانیان به خوبی شناخته شده است.

نکته‌ها:

کورنبورگ، قلعه‌ای بسیار زیبا است که به راحتی می‌توان ساعات زیادی را در آن سپری کرد، پس برای بازدید از آن به هیچ وجه عجله به خرج ندهید.

چند نوع بلیط وجود دارد. با ارزش‌ترین آن‌ها اجازه دسترسی شما به بخش بزرگی از قلعه همچون اتاق Holger Danske را فراهم می کند.

منطقه‌ نیهاون

نیهاون در کپنهاگ

عکس از unsplash.com (عکاس: Razvan Mirel)

کپنهاگ کانال‌های حفاری شده‌ زیبایی دارد که به عنوان مناطق حائل بین بسیاری از نواحی این شهر عمل می کنند. اگر دوست دارید کپنهاگ را از راهی متفاوت تجربه کنید، گشت و گذار در این کانال‌ها برای این کار فوق‌العاده است. کانال نیهاون با خانه های رنگی بسیار دوست داشتنی به نظر می‌رسد که می توان آن را یکی از نماد های این شهر به شمار آورد. مشغول عکاسی شوید، استراحت کنید و از مناظر زیبا لذت ببرید. بازدید از نیهاون را به هیچ وجه از دست ندهید.

نکته‌ها:

پیشنهاد می‌کنیم حتما غذا به همراه داشته باشید، چرا که غذاهای این ناحیه توریستی بسیار گران هستند.

بازدید از گالری ملی دانمارک (Statens Museum for Kunst)

نگارخانه ملی دانمارک

عکس از ویکی‌پدیا (عکاس: Daderot)

گالری ملی در سال ۱۸۲۴ برای میزبانی مجموعه‌ هنری خانواده‌ سلطنتی دانمارک تاسیس شد. این گالری بزرگترین موزه‌ هنر این کشور به شمار می‌رود که از ویژگی‌های بارز آن می توان به مجموعه‌ هنری ملی و بین‌المللی از ۷ قرن گذشته، به علاوه نمایشگاه‌های موقت شگفت‌انگیزش اشاره کرد. همچنین خود بنا هم باشکوه به نظر می‌رسد. اگر به هنر علاقمند هستید بی شک این گالری شما را راضی خواهد کرد.

نکته‌ها:

این موزه روزهای چهارشنبه تا ۸ عصر باز است.

اگر خسته شدید می توانید در کافه‌ این موزه کمی استراحت و در حال نوشیدن قهوه از مناظر شگفت‌انگیز پارک Øster Anlæg لذت ببرید.

کلیسای Our Saviour

کلیسای ناجی ما کپنهاگ

عکس از وب‌سایت spottinghistory.com/Flickr (عکاس: jinxsi1960)

کلیسای Our Saviour بین سال های ۱۶۷۲ و ۱۶۸۲ توسط لمبرت وان هاون ساخته شد اما منار یا راه‌پله‌ مارپیچ بسیار زیبای آن توسط  Laurids de Thurah به آن اضافه شد. بر بالای این مناره می توانید منظره‌ای بسیار شگفت‌انگیز از محیط شهری را تماشا کنید که البته بدون هزینه هم نیست. درون کلیسا یک ارگ باشکوه و محرابی حیرت‌انگیز قرار دارد که توسط نیک تسین، معمار سوئدی ساخته شده است.

رستوران مانفرد و وین

رستوران مانفرد و وین کپنهاگ

عکس از lonelyplanet.com (عکاس: Caroline Coupe)

رستوران مورد ذکر را می توان یکی از بهترین رستوران های کپنهاگ در نظر گرفت که غذاهای ساده و روستایی را طبخ می کند. میزها نزدیک به هم چیده شده‌اند که همین موضوع فضای این مکان را بسیار صمیمی کرده است. گوشت مورد استفاده رستوران از مزرعه‌های محلی و گیاهان هم از جنگل تهیه می‌شوند که طعم غذاهای پخت شده را لذیذ کرده‌اند. در این رستوران می توانید غذاهای اروپایی و البته محلی دانمارک را سفارش دهید.

باغ‌های گیاه‌شناسی (Botanisk Have)

باغ‌های گیاه‌شناسی کپنهاگ

عکس از وب‌سایت rove.me (عکاس: Lars Pirtzel)

بدون شک باغ‌های گیاه‌شناسی یکی از جواهرات طبیعی شهر کوپنهاگ به شمار می‌روند. این باغ‌ها در مرکز شهر واقع شده‌اند. باغ کوچک را می توان واحه‌ای واقعی نامید که با یک دریاچه، چندین تپه، چمن‌ها، گل های فراوان و چندین نیمکت راحت پذیرای کسانی است که دنبال مکانی آرام و ساکت هستند.، اگر چه، تنها چند صد متر از خیابان های شلوغ کپنهاگ فاصله دارید. در یک طرف این پارک یک کافه‌ کوچک وجود دارد  و در طرف دیگر و بر روی بلندترین تپه می توانید یک رصد خانه پیدا کنید. بازدید از این باغ ها را به هیچ وجه از دست ندهید.

نکته‌ها:

همه‌ محوطه‌های چمنی برای عموم قابل استفاده نیستند.

این پارک در واقع قسمتی از دانشگاه کپنهاگ به شمار می‌رود.

در یک گوشه از پارک می توانید موزه‌ علوم زمین‌شناسی را پیدا کنید. در صورتی که وقت اضافی دارید بازدید از آن را فراموش نکنید.

ورود به این پارک رایگان است.

معمولا این پارک یا باغ در هنگام غروب تعطیل است، با این وجود برخی از روزها رصدخانه به روی عموم باز است.

منطقه‌ کستلت

منطقه کستلت کپنهاگ

عکس از unsplash.com (عکاس: Michael Martinelli)

کستلت منطقه‌ قدیمی نظامی است که در یکی از گران‌ترین نواحی کپنهاگ واقع شده است. این ناحیه میزبان تنها باشگاه قایق‌رانی (باشگاه سلطنتی قایق‌رانی دانمارک) در مرکز شهر و همچنین بناهای تاریخی زیبا به شمار می‌رود. در نزدیکی کستلت می‌تواند مجسمه‌ پری دریایی، ستاد ارتشی Moeller-Marsk، کلیسای زیبای Marmorkirken و Amalienborg که خانه‌ خانواده‌ سلطنتی است را مشاهده کنید.

نکته‌ها:

صدها رستوران و کافه در این ناحیه قرار دارند که از خیلی ارزان تا خیلی گران در میان آن‌ها پیدا می‌شود.

Jaegerborg Dyrehave

پارک گوزن کپنهاگ

عکس از unsplash.com (عکاس: Razvan Mirel)

اگر به طبیعت علاقه‌ زیادی دارید، Dyrehave مکانی است که در سفر به کوپنهاگ حتما باید ببینید. این ناحیه تنها حدود ۱۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد که آن را برای مسافرت به مکانی مناسب تبدیل کرده است. در این ناحیه می توانید مناظری کامل از دریا را در خطوط ساحلی Nordsjælland تماشا کنید. همچنین فرصتی عالی برای نزدیک شدن به گوزن‌های وحشی در اختیارتان خواهد بود.

نکته‌ها:

اگر به قلعه‌ Erimitage در وسط منطقه‌ Dyrehaven سری بزنید، می توانید مناظری خیره کننده از جنگل، گوزن‌ها، دریا و آسمان آبی و حتی سوئد را به تماشا بنشینید.

بهترین فصل برای بازدید از این منطقه تابستان است، اگرچه در پاییز رنگ‌ها بسیار تماشایی هستند. در پاییز ممکن است بتوانید مبارزه‌ گوزن‌ها را هم از نزدیک ببینید.

اگر گرسنه شدید می‌توانید در یکی از رستوران‌های واقع در نزدیکی ایستگاه‌های قطار  Bakken  یا  Klampenborg توقف کنید. در اینجا می توانید از غذاهای ارزان تا بسیار گران را میل کنید.

کافه رویال

کافه رویال در حیاط پشتی فروشگاه flagship قرار دارد که در آن می توانید غذاهای اروپایی و دانمارکی را سفارش دهید. با وجود دیوار صورتی زیبا، سقف بلند و فضای داخلی طراحی شده‌ منحصر به فرد، این رستوران به مکانی به یاد ماندنی تبدیل شده است.

تور رایگان پیاده‌روی کپنهاگ

تور پیاده‌روی در کپنهاگ

عکس از وب‌سایت motorverso.com (عکاس: نامشخص)

در ساعت ۱۱ صبح و ۱۵ عصر، بیرون از تالار شهر کپنهاگ می توانید در یکی از تورهای رایگان پیاده‌روی ثبت نام کنید که تجربه‌ای بی نظیر از این شهر را برایتان فراهم می کند. این تورها معمولا ۳ ساعت به طول می‌انجامند. برای پیدا کردن این تورها روبروی تالار شهر، کافی است دنبال مردمی با چترهای زرد رنگ بگردید. در طول این تورها می توانید اطلاعات بسیار مفیدی از تاریخ و فرهنگ شهر کپنهاگ بدست آورید.

نکته‌ها:

بهتر است پس از پایان تور، مقداری پول به راهنمایتان بدهید. این کار اجباری نیست، اما اینطوری می توانید از او تشکر کنید.

یادتان باشد حتما کفش های راحت و مناسب بپوشید.

باغ‌های تیوولی (Tivoli)

باغ‌های تیوولی کپنهاگ

عکس از tripsavvy.com/Copenhagen Media Center (عکاس: Martin Heiberg)

اگرچه این باغ‌ها را نمی توان از ارزان‌ترین جاهای دیدنی کپنهاگ به شمار آورد، اما بدون شک یکی از مکان‌هایی است که در سفر به این شهر دیدن آن واجب است. این مکان را می توان پارکی تفریحی  به شمار آورد که کاملا منحصر به فرد و خاص هستند. این پارک درست بین شهرداری و ایستگاه مرکزی واقع شده‌ است. باغ‌های تیوولی با زیبایی‌های جادویی‌اش الهام بخش شرکت والت دیزنی بوده است و به قدری ارزشمند است که شخصی همچون مایکل جکسون (خواننده‌ فقید آمریکایی) سعی در خرید این مکان داشت. این پارک در تابستان پر جنب و جوش و در زمستان دنج، راحت و گرم است. در اینجا می توانید هر نوع سواری، غذا، عصرانه، نمایشگاه‌ها و باغ های زیبا را پیدا کنید. همچنین به راحتی می توانید چندین ساعت را بدون اینکه خسته شوید، در این مکان سپری کنید.

نکته‌ها:

پیشنهاد می کنیم یک بلیط با دسترسی کامل تهیه کنید تا بتوانید از همه‌ امکانات این پارک استفاده کنید.

هزینه‌ ورود به پارک برای افراد بالای ۸ سال ۹۹ کرون دانمارک می‌شود.

نویسنده: علی نظرپور

از کجا شروع کنیم

بهترین زمان سفر به کپنهاگ؛ شادترین پایتخت اروپایی در دانمارک

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map