۵ نکته که باید پیش از سفر به نروژ بدانید

محمد حسین غفاری
محمد حسین غفاری شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۲
۵ نکته که باید پیش از سفر به نروژ بدانید

نروژ یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی در اروپاست که در عین سرد بودن به امنیت و رفاه بالا مشهور است. نزدیکی این کشور به قطب شمال باعث ایجاد جاذبه‌های طبیعی فراوانی شده که گردشگران زیادی را برای بازدید از آن جذب می‌کند. با اینحال در این کشور همانند سایر کشورهای دنیا، شرایط و قوانینی وجود دارد که اطلاع از آن‌ها پیش از سفر می‌تواند کمک زیادی به آشنایی و برنامه‌ریزی مناسب برای سفری خاطره‌انگیز به‌همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید با برخی از مهم‌ترین این شرایط آشنا شوید، در این مقاله با کجارو همراه شوید.

اشعه های قطبی در نروژ با اینکه نروژ مخصوصا در مقایسه با کشورهای جنوبی قاره اروپا، از مقاصد اصلی گردشگری این قاره به شمار نمی رود، اما بازدید از آن بسیار باارزش است. نروژ کشوری با سطح امنیت و رفاه بسیار بالایی بوده و به‌عنوان یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای دنیا از آن یاد می‌شود. در این کشور، جاذبه‌های طبیعی بسیاری برای بازدید گردشگران وجود دارد. یک نوار ساحلی بسیار زیبا، شفق‌های قطبی، کوه‌ها و یخچال‌های طبیعی، از جمله این جاذبه‌ها به شمار می‌روند. گردشگرانی هم که به تفریحات و بازدیدهای شهری علاقه دارند یا آنهایی که به‌دنبال فرصت‌های تجاری به این کشور می‌آیند، به پایتخت این کشور یعنی اسلو علاقه‌مند خواهند شد. با این وجود، مواردی نیز مختص این کشور وجود دارد که هر مسافری، بدون در نظر گرفتن علت مسافرتش به این کشور باید پیش از عزیمت به آن، اطلاعاتی را در مورد آن‌ها داشته باشد. ۶ نمونه از مهم‌ترین مواردی که پیش از سفر به این کشور باید در مورد آن‌ها بدانید در اینجا آمده است. نقشه جغرافیایی نروژ

۱. حتما لباس گرم به‌همراه داشته باشید

پرچم نروژ به‌علت تفاوت بارز شرایط آب و هوایی مناطق مختلف نروژ، هر گردشگر باید لباس‌های گرمتری نسبت به فصلی که به این کشور سفر می‌کند به‌همراه داشته باشد. به‌عنوان مثال کسانی که در فصل تابستان به این کشور سفر می‌کنند باید لباس‌هایی مناسب فصل بهار به‌همراه داشته باشند و همین طور گردشگرانی هم که در فصل بهار به نروژ می‌روند، باید لباس‌هایی مناسب با فصل زمستان در اختیار داشته باشند. هرچه به شمال این کشور می‌رویم، هوا سردتر می‌شود و در نتیجه مسافران حتما باید برای این شرایط آمادگی کاملی داشته باشند.

۲. زبان نروژی، زبان سختی است

کوهستان های نروژ جالب است بدانید اگر برای محاوره در این کشور، از آن‌ها بپرسید که آیا می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند یا خیر، به احتمال زیاد پاسخ آن‌ها مثبت خواهد بود چراکه بیشتر جوانان زیر ۴۵ سال در این کشور، قادر به مکالمه به زبان انگلیسی هستند و اتفاقا در آن تبحر خوبی هم دارند. اما صحبت کردن با پیرترها می‌تواند سخت باشد زیرا آن‌ها کمتر علاقه‌مند به مکالمه زیاد به زبانی غیر از زبان خودشان هستند ولی این مشکل تقریبا هیچ‌گاه با جوانترها وجود ندارد. درک زبان نروژی برای کسانی که هیچ‌گونه تجربه یا سابقه قبلی در مواجهه با آن نداشته‌اند، تا حد زیادی مشکل است.

۳. خودتان را برای قیمت‌ها آماده کنید

بندر اسلو نروژ یکی از معدود کشورهای بسیار مرفه در جهان است. اما انجام فعالیت‌های مالی در این‌گونه کشورها، تا حد زیادی مدیون دریافت مالیات‌های بالاست و مالیات بالا نیز به معنی قیمت‌های بالاتر است. نروژی‌ها به‌دلیل دارا بودن درآمد سرانه بالا، می‌توانند از عهده پرداخت این مالیات‌ها برآیند اما برای کسانی که در این سطح استاندارد از زندگی و رفاه قرار ندارند، نروژ حتما کشور گرانی خواهد بود.

۴. شرایطی به‌صورت خرید آسان در نروژ وجود دارد

اسلو در شب وقتی صحبت از خرید به میان می‌آید، نروژی‌ها به چیزی که به نام «خرید آسان» مشهور است، علاقه زیادی نشان می‌دهند. رما ۱۰۰۰ (REMA 1000)، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای در نروژ است. فروشگاهی بدون هرگونه تجمل که در آن اصلا از لوازم پرزرق‌وبرق و خیره‌کننده خبری نیست اما قیمت‌هایی که در آن ارائه می‌شود، نسبت به سایر فروشگاه‌ها مناسب‌تر است. این شرایط، بخشی از همان آسانی و سادگی در خرید است. اما در همین فروشگاه هم مردم سعی می‌کنند دقیقا به‌اندازه نیاز خرید کنند و حتی می‌توان اقلام دست دومی را هم در آن پیدا کرد که آن هم، بخش دیگری از شرایط خرید آسان در این فروشگاه خواهد بود.

۶. از عیب‌جویی و انتقاد خودداری کنید

مردم نروژ گروهی معتقدند نروژی‌ها علاقه ندارند در مورد کسی قضاوت کنند و دلیل این امر شاید این است که آن‌ها عموما کسی را مورد انتقاد و سرزنش خود قرار نمی‌دهند. ممکن است وجود این شرایط به‌دلیل دیگری باشد اما بدون توجه به وجود هر علتی، در این کشور باید سعی کنید ایراد نگیرید و از چیزی انتقاد نکنید. قبل از مسافرت به این کشور، تمرین کنید تا هرآنچه که هست را بپذیرید و در مورد هیچ چیزی قضاوت نکنید. منبع: TravelVivi  

مطالب مرتبط:

دیدگاه