ایران اولین برند غذای حلال بین‌المللی را روانه بازار می‌کند

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰
ایران اولین برند غذای حلال بین‌المللی را روانه بازار می‌کند
طبق اعلام مقامات رسمی، ایران طی چند ماه آینده اولین برند بین‌المللی غذای حلال خود را روانه بازار خواهد کرد که هدف آن پوشش بازار منطقه‌ای با جمعیتی حدود ۴۰۰ میلیون نفر است. برای کسب اطلاع بیشتر با کجارو همراه شوید!
بنا به گفته محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، ایران گواهینامه اولین برند تجاری بین‌المللی غذای حلال خود را دریافت کرده است. وی همچنین اظهار کرد بازارهای منطقه‌ای و حتی اروپا به شدت از غذاهای حلال تولید‌ شده در کشورهای اسلامی استقبال می‌کنند و به این دلیل، ایران نیز تصمیم به ارایه برند خود به این بازار پر رونق طی چند ماه آینده دارد. Iran to launch intl. halal food brand soon وی با تاکید بر اینکه ایران دارای پتانسیل بالایی در تولید صنایع غذایی است و می‌تواند مواد غذایی مورد نیاز همسایگان خود را تامین کند، گفت:
همسایگان شمالی ایران به دلیل برودت دمای هوا در اکثر سال و نیز همسایگان جنوبی به دلیل گرمای بیش از حد هوا قادر به تولید محصولات کشاورزی و غذایی نیستند. از این‌رو، بازار مناسبی برای عرضه محصولات صنایع غذایی ایرانی برای تامین و رفع نیاز بازار منطقه‌ای فراهم است. رئیس اتاق بازرگانی در ادامه صحبت‌های خود به ظرفیت تولید میوه در بخش کشاورزی و توانایی کسب جایگاه نخست در تولید کنسانتره‌های طبیعی اشاره کرد.
در شریعت اسلامی، لغت حلال به معنی انجام کلیه امور طبق قوانین دینی است و کلیه امور اعم از تهیه مواد غذایی، دادو ستد و امور مالی، گردشگری و ... را در بر می‌گیرد. Iran to launch intl. halal food brand soon ارزش صنعت جهانی غذای حلال در حدود ۲ تریلیون دلار برآورد شده که علاوه بر آن بازاری به ارزش ۱ تریلیون دلار نیز در حال توسعه است. با توجه به رشد جمعیت مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی و افزایش تقاضا برای غذاهای حلال، رقابت شدیدی در میان برخی از کشورها برای قبضه این بازار پردرآمد در گرفته است. در این بین کشورهای مسلمان مانند مالزی، اندونزی، برونئی، ترکیه و پاکستان محصولات غذایی خود را به کشورهای متقاضی غیر اسلامی نظیر ژاپن، نیوزلند و انگلستان صادر می‌کنند. Iran to launch intl. halal food brand soon همچنین بنا به گفته مقامات رسمی،  ایران در نظر دارد تا صنعت گردشگری حلال خود را نیز توسعه داده و به پایگاهی برای جذب سالانه در حدود ۱۵ میلیون گردشگر مسلمان تبدیل شود. تهیه شده در کجارو

مطالب مرتبط:

دیدگاه