۵ دلیل برای سفر به نامیبیا

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
۵ دلیل برای سفر به نامیبیا

نامیبیا جوان‌ترین کشور مستقل قاره آفریقا است که در جنوب غربی این قاره و در بین کشورهای آنگولا و آفریقای جنوبی قرار دارد. این کشور با موقعیت استثنایی در حاشیه‌ی اقیانوس اطلس و انبوهی از عجایب طبیعی حیرت‌آور، روستاهای سنتی با کلبه‌های شیشه‌ای، خلیج‌های چشم‌نواز، شهرهای تاریخی متروکه و همین طور اهالی خون‌گرم و مهمان‌نواز، مقصدی رؤیایی برای گشت‌وگذار و لذت بردن از جذابیت‌های قاره سیاه است. با کجارو همراه باشید.

نامیبیا 1 سفر به کنیا، تجربه‌ای متفاوت است. تنوع غیرقابل‌باور چشم‌اندازهای این کشور و زیبایی خشن و منحصربه‌فرد طبیعت آن، تک‌تک لحظات سفر را تحت تاثیر قرار می‌دهند. جذابیت وحشی خلیج دور از دسترس و خالی از سکنه‌ی Skeleton، غریو سهمناک تپه‌های شنی در بیابان‌های بی‌انتها، دره‌های باریک با ستون‌های سنگی سربه‌فلک‌کشیده، دشت‌های بادخیز و...، نامیبیا را به محلی برای مشاهده و درک عظمت و قدرت طبیعت تبدیل می‌کند. نامیبیا 2 جاذبه‌ی پارک ملی Etosha با حیات‌وحش بی‌همتا و مناظر باورنکردنی، به‌تنهایی سالانه حدود ۱ میلیون نفر از عاشقان طبیعت را به نامیبیا می‌کشاند. مهم‌ترین دلایل برای سفر به این کشور، به شرح زیر هستند:

پدیدهای زمین‌شناسی بی‌شمار

نامیبیا 3 تنوع و غنای باورنکردنی پدیده‌های زمین‌شناسی و ساختارهای طبیعی منحصربه‌فرد، یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت نامیبیا در نزد دوستداران طبیعت و علم زمین‌شناسی است. نامیبیا 4 بعضی از مشهورترین این پدیده‌ها عبارت‌اند از: بلندترین تپه‌های ماسه‌ای دنیا در Sossusvlei، درخت‌های فسیل‌شده و صخره‌هایی به‌شکل ارگ کلیسا در Damaraland، دره‌ی Fish River با ابعادی دو برابر گراند کنیون، زمین بازی غول‌ها و سنگ‌های حکاکی شده باستانی در Twyfelfontein، دره‌ی Sesriem، غار Arhem. نامیبیا 5 از دیگر جاذبه‌های طبیعی پرطرفدار نامیبیا، می‌توان به جنگل درخت Quiver اشاره کرد که یک از گنجینه‌های ملی این کشور است. نامیبیا 6

تنوع فرهنگی اعجاب‌انگیز

نامیبیا 7 نامیبیا مقصد بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان به فرهنگ‌های متفاوت و خاص محسوب می‌شود. گشت‌وگذار در این کشور مانند بازدید از نمایشگاه قومیت‌های مختلف، سبک‌های زندگی خاص، مناسبت‌های سالانه منطقه‌ای یا قبیله‌ای منحصربه‌فرد و فرهنگ‌های بسیار متفاوت ساکنان این کشور از کوچ‌نشین‌های گله‌دار Himba در شمال غربی تا قبایل صحرانشین شکارچی San (بوشمن) در غرب کشور است. نامیبیا 8 اهالی نامیبیا به میزبانی سخاوتمندانه و گرم از مسافران خارجی شهره هستند و همیشه حضور گردشگران را در محل سکونت و حتی در مراسم آیینی خود با آغوش باز پذیرا می‌شوند.

حیات‌وحش غنی و جذاب

نامیبیا 9 نامیبیا با ارائه حیات‌وحش بی‌نظیر خود در قالب ۲۶ پارک و منطقه حفاظت‌شده، یکی از محبوب‌ترین کشورهای آفریقایی برای عاشقان طبیعت است. نامیبیا 10 امکان دسترسی راحت به پارک‌های ملی Waterburg Plateau و Namib-Naukluft و همین طور منطقه‌ای حفاظت‌شده‌ی خصوصی NamibRand، آن‌ها را به بهشت عاشقان حیات‌وحش برای دیدن کمیاب‌ترین حیوانات نامیبیا نظیر سگ وحشی، اوریبی (نوعی آهو) و پوکو (نوعی کل) تبدیل کرده است. نامیبیا 11 راه دیگر برای تماشای حیات‌وحش بی‌نظیر نامیبیا، شرکت در سافاری و سایر انواع تورهای طبیعت‌گردی سواره است. در هر نقطه از دشت‌های این کشور می‌توان انواع گونه‌های جانوری از جوندگان و خزندگان کوچک گرفته تا کرگدن و انواع حیوانات درنده را از نزدیک مشاهده کرد.

آب هوای مناسب و جمعیت کم

نامیبیا 12 نامیبیا دومین شهر کم‌جمعیت دنیا و مقصد مناسبی برای یک سفر تفریحی همراه با آرامش و فارغ از ازدحام مناطق پربازدید است. این کشور با ۸۲۳ هزار کیلومتر مربع وسعت، فقط ۲ میلیون نفر جمعیت دارد. نامیبیا 13 آب‌وهوای نیمه‌خشک و حدود ۳۰۰ روز آفتابی در سال، دلیل دیگری برای محبوبیت این کشور در نزد گردشگران است.

موقعیتی بی‌نظیر برای عکاسی

نامیبیا 14 نامیبیا با داشتن چند مورد از چشم‌نوازترین بیابان‌های دنیا، کوه‌های گرانیتی با منظره‌ای مهیب و گیرا، حیات‌وحش متنوع و... جذابیت زیادی برای علاقه‌مندان به عکاسی دارد. نامیبیا 15 علاقه‌مندان مبتدی می‌توانند در سفر به این کشور با شرکت در کارگاه‌های آموزش مقدماتی عکاسی مخصوص گردشگران و تمرین در تورهای سواره حیات‌وحش، مهارت‌های خود را ارتقا بدهند و با آلبومی خاطره‌انگیز از لحظات به‌یادماندنی سفر، به خانه بازگردند. نامیبیا 16 سفر به نامیبیا معروف به سرزمین دشت‌های بی‌کران، یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و خاطره‌ساز است که در کشورهای معدودی می‌توان مشابه آن را تجربه کرد. درک عمق زیبایی بکر و رام نشده‌ی این کشور، فقط با دیدن آن امکان‌پذیر است و کسانی که موفق به درک شکوه سحرانگیز این سرزمین شده‌اند، لذت آن را همیشه به یاد خواهند داشت. منبع : TravelViVi

مطالب مرتبط:

دیدگاه