وسایل موردنیاز کودکان در سفر

مینا سلیمانی
مینا سلیمانی پنجشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰
وسایل موردنیاز کودکان در سفر

بسیاری از والدین مردد هستند که آیا می‌توانند همراه با کودک به مسافرت بروند. آن‌ها تصور می‌کنند زحمت و مشقت چنین سفری آن‌قدر زیاد است که بهتر است قید آن را بزنند. در ادامه مطلب وسایلی را به شما معرفی می‌کنیم که در سفر با کودک، می‌توانند باعث آرامش خاطر شما و کودک شود؛ در نتیجه مسافرتی راحت خواهید داشت. با کجارو همراه باشید.

پرکاربردترین لوازم سفر برای کودکان

در ادامه یادآور می‌شویم، لوازمی که قرار است بردارید به نوع سفرتان بستگی دارد، مثلا سفر تفریحی یا دیدار خانوادگی و اینکه سفرتان داخلی باشد یا خارجی، مهم است. باید همه این نکات را قبل از بستن چمدان مدنظر قرار دهید.

صندلی خودرو

صندلی خودرو اگر سفرتان هوایی باشد دیگر نیازی به صندلی خودرو نیست؛ اما اگر سفر جاده‌ای دارید، بهتر است که صندلی کودک را به‌همراه داشته باشید تا فرزندتان در آرامش باشد. همچنین در طی پرواز می‌توانید کودک را در آن قرار دهید تا خودتان نیز از سفر لذت بیشری ببرید.

کالسکه سبک

کالسکه سبک در آغوش نگه‌داشتن کودک در طول سفر کار بسیار مشکلی خواهد بود. همین طور نمی‌توان از کودک انتظار داشت که همپای شما راه برود. اگر دوست دارید تا سفر برای شما و کودک‌تان لذت‌بخش باشد، کالسکه‌ای سبک که به‌راحتی جمع شود به‌همراه داشته باشید. در فرودگاه که پیاده‌روی زیاد است یا حتی هنگام دیدار از مناظر، کالسکه وسیله‌ای مفید خواهد بود.

سینی صندلی کودک

سینی صندلی کودک در ماشین

عکس از وب‌سایت kogan.com (عکاس: نامشخص)

سفر طولانی و کودکان چندان باهم  سازگار به نظر نمی‌رسند. باید هرآنچه موجب پرت کردن حواس کودکان می‌شود را به‌همراه داشته باشید. سینی صندلی وسیله‌ای است که به‌راحتی روی صندلی نصب می‌شود و می‌توان غذا یا اسباب‌بازی را روی آن قرار داد و احتمال به هم ریختگی را به حداقل می‌رساند. با این روش، سفر برای شما نیز لذت‌بخش‌تر است.

ساک لوازم ضروری نوزاد

ساک لوازم ضروری همه لوازم ضروری کودک از قبیل پوشک، دستمال، لوسیون، مواد ضدعفونی‌کننده، شیشه شیر و ... باید در یک محل قرار بگیرند تا دسترسی به آن‌ها آسان باشد؛ به‌خصوص اگر سفر هوایی و طولانی باشد. این ساک نباید خیلی بزرگ باشد ولی قسمت‌های مختلف برای قرار دادن لوازم در آن تعبیه شده باشد.

کیت ایمنی

کیت ایمنی کودک قطعا منزل شما برای کودک‌تان ایمن‌سازی شده است ولی هتل شما نیز باید مانند منزل ایمن شود. این کیت حاوی وسایل لازم برای ایمن‌سازی محل اقامت‌تان است.

کوله کودک

کوله کودک فرزند بزرگ‌ترتان می‌تواند کوله‌ای پر از کتاب داستان، اسباب‌بازی‌های کوچک، ابزار سرگرمی یا حتی پتو و عروسک موردعلاقه‌اش را حمل کند. این کار هم باعث خوشحالی آن‌ها می‌شود و هم به باز شدن فضای چمدان خودتان کمک می‌کند.

موارد سرگرم‌کننده

سرگرمی روی موبایل یا تبلت خود، کارتون، آهنگ و بازی‌های موردعلاقه فرزندتان را بریزید تا در زمان نیاز او را سرگرم کنید. بچه‌ها در سفرهای طولانی بدقلق می‌شوند و با این کار می‌توانید حواس‌شان را پرت کنید.

صندلی کمکی قابل‌حمل

صندلی قابل حمل ممکن است به‌همراه داشتن این صندلی چندان ضروری نباشد اما شاید در بعضی سفرها مانند بازدید از اقوام، مفید باشد. مدلی را انتخاب کنید که سبک باشد و در چمدان جای کمی بگیرد.

آغوشی

آغوشی اگر فرزندتان عادت به بغل شدن یا همراه بودن با شما دارد، آغوشی کمک شایانی می‌کند و شما نیز خاطرتان آسوده خواهد بود؛ به‌ویژه در اماکن پرازدحام بستن آغوشی بسیار مفید خواهد بود.

سایر موارد

اگر قصد سفر به خارج از کشور دارید، فهرستی از تمام وسایل موردنیاز که ممکن است در مقصد سفرتان موجود نباشد، از قبیل غذای کودک، وسایل بهداشتی را تهیه کنید، خصوصا اگر برند یا طعم خاصی مدنظرتان باشد. بهتر است یک روسری بزرگ به‌همراه داشته باشید تا در زمان تابش شدید خورشید، به‌عنوان سایه‌بان کودک استفاده کنید. هر چیز که برای کودک حیاتی و لازم است با خود همراه داشته باشید. نگرانی والدین با نزدیک شدن تاریخ سفر بیشتر می‌شود؛ اما با در نظر گرفتن نکاتی که ذکر شد، سفری مفرح را با کمترین نگرانی تجربه خواهید کرد. منبع:buzzle

مطالب مرتبط:

دیدگاه