صربستان ؛ جواهر کشف نشده اروپا

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
صربستان ؛ جواهر کشف نشده اروپا

اگر کشورهای اروپایی را از  نظر جذابیت چشم‌اندازهای طبیعی رده‌بندی کنیم، صربستان در یکی از  رتبه‌های برتر قرار می‌گیرد.

صربستان کشوری زیبا با علفزارهای بی‌انتهای آلپی، جنگل‌های وسیع غیرقابل نفوذ، غارهای سنگ آهکی، دریاچه‌های کوهستانی، چشمه‌های آب گرم و تپه‌های سرسبز، مقصد بی‌نظیری برای دوستداران طبیعت‌گردی و تماشای حیات‌وحش است.

صربستان برای گردشگران زیاد شناخته‌شده نیست و نام آن در سایه‌ی تاریک تاریخچه‌ای از خشونت‌های قومی و نسل‌کشی قرار گرفته است؛ ولی این کشور زیبا در شرق اروپا دلایل زیادی برای جذب گردشگران دارد؛ از جمله غذاهای محلی بی‌نظیر، هزینه‌های پایین، مناطق روستایی بسیار چشم‌نواز، زندگی شهری پرجنب و جوش، انواع اقامتگاه‌ها با محدوده قیمت متنوع و امنیت کامل برای مسافران.

صربستان 2

علاوه بر این صربستان مقصد بسیار مناسبی برای دوستداران ورزش‌های زمستانی است و بعضی از بهترین پیست‌های اسکی دنیا در این کشور قرار دارد. نکته جالب توجه و غیرقابل انتظار در مسافرت به صربستان، برخورد دوستانه و مهمان‌نوازی اهالی آن و اشتیاق آن‌ها برای یاری‌رساندن به دیگران است. درمجموع بدون در نظر گرفتن هدف از مسافرت، بازدید از صربستان خاطره‌ای خوش و به‌یادماندنی خواهد بود.

شرایط جغرافیایی و وضعیت اقلیمی

صربستان 3

صربستان یکی از شش کشور استقلال‌یافته از جمهوری سوسیالیستی یوگوسلاوی سابق است و با کشورهای مجارستان در شمال، رومانی در شمال شرقی، بلغارستان در جنوب شرقی، کوزوو، مقدونیه و آلبانی در جنوب، مونته‌نگرو در جنوب غربی، بوسنی و هرزگوین در غرب و کرواسی در شمال غربی مرز مشترک دارد. این جمهوری مستقل نوپا، در مرکز یکی از زیباترین مناطق کره زمین واقع شده و دارای بعضی از چشم‌نوازترین نواحی روستایی سراسر دنیا است.

صربستان 4

صربستان دارای آب‌وهوای معتدل قاره‌ای با زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم است. بین ماه‌های ژوئن تا اوت با گرمای مطبوع و کمی بارندگی، بهترین زمان برای بازدید از صربستان است. دوستداران ورزش‌های زمستانی می‌توانند بین ماه‌های دسامبر و مارس، در کوه‌های پوشیده از برف این کشور به فعالیت‌های موردعلاقه‌ی خود بپردازند.

مقصدهای گردشگری محبوب صربستان

بلگراد

بلگراد 1

شهر بلگراد (پایتخت صربستان) که هنوز زخم‌های کهنه‌ی جنگ‌های داخلی خشونت‌بار را بر چهره دارد، دارای پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی غنی به‌جامانده از تمدن‌های رومی و سلتی با حدود ۱۸۰۰ سال قدمت است. در حال حاضر بلگراد یک شهر مدرن با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و جاذبه‌های بی‌شمار برای گردشگران است؛ از جمله موزه‌ها و نمایشگاه‌های هنری دیدنی، تعداد زیادی کافه و رستوران با انتخاب‌های متنوع، زندگی شبانه‌ی بسیار پرتکاپو و پویا.

بلگراد 2

بلگراد در محل تقاطع رودخانه‌های دانوب و ساوا قرار دارد و فارغ از کشمکش‌های سیاسی و قومی و لبریز از انرژی جوانی و موسیقی، آماده‌ی استقبال از گردشگران است.

بلگراد 3

بارزترین مناطق دیدنی بلگراد عبارت‌اند از: قلعه‌ی باستانی Kalemegdan؛ خیابان Knez Mihailova با تعداد زیادی رستوران، گالری، کتاب‌فروشی و فروشگاه پوشاک، زیورآلات و ...؛ قصر Princes Ljubice با معماری خاص منطقه‌ی بالکان، موزه‌ی نیکولا تسلا یکی از معدود چهره‌های جهانی محبوب صربستان و مخترع جریان متناوب الکتریسیته، و نهایتا آرامگاه امپراتور Dusan در کلیسای Sveti Marko.

شهر Novi Sad (نووی ساد)

نووی ساد 1

یکی دیگر از شهرهای دیدنی صربستان، نووی ساد است که با جذابیت‌های مختلف از جمله قلعه‌های خوش‌ساخت باستانی با چشم‌اندازی خیره‌کننده به رود دانوب، مقصد فوق‌العاده‌ای برای گردشگری محسوب می‌شود. بسیاری از افراد، صربستان را فقط با فستیوال سالانه‌ی Exit که یکی از مطرح‌ترین رویدادهای اروپایی درزمینه موسیقی است، به خاطر می‌آورند.

صربستان

 این فستیوال در دژ مبهوت‌کننده‌ی Petrovaradin برگزار می‌شود که با حدود ۴۰۰ سال قدمت و موقعیت مرکزی خاص، نقطه‌ی عطف نووی ساد است. در حال حاضر این قلعه به‌عنوان موزه و هتل فعالیت می‌کند و با چشم‌انداز بی‌نظیر به تمام شهر و نواحی اطراف آن، دوستداران زیادی دارد.

کوهستان Kopaonik (کوپائونیک)

کوپائونیک 1

دیگر محل دیدنی صربستان که به خاطر داشتن ۲۰۰ روز آفتابی در سال کوهستان آفتابی نیز نامیده می‌شود. کوپائونیک با ۲۰ پیست اسکی مستقل، بزرگ‌ترین مرکز اسکی در صربستان است. پیست‌های اسکی این منطقه با ۲۱ بالابر تجهیز شده‌اند که مجموعا، در هر ساعت ۲۷۵۰۰ اسکی‌باز را به نقاط شروع مسیرهای اسکی منتقل می‌کنند.

کوپائونیک 2

کوپائونیک با فضای دوستانه و طبیعت آرامش‌بخش و دعوت‌کننده به‌همراه همه‌ی امکانات الزامی برای اقامت مسافرها، در تمام سال مقصد مناسبی برای گردشگری است. پیست‌های این منطقه از آخر نوامبر تا می، آماده‌ی پذیرایی از اسکی‌بازهای آماتور و حرفه‌ای هستند و علاوه بر مسیرهای مناسب برای اسکی آلپی و شمالی، چندین پارک اسنو بورد نیز دارند که رقابت‌های محلی و بین‌المللی در آن‌ها برگزار می‌شود.

کوپائونیک 3

قله‌ی Pancic با ۲۰۱۷ متر ارتفاع، بلندترین نقطه‌ی کوهستان کوپائونیک است.

سایر نقاط دیدنی

 در میان مناطق کوهستانی کشور صربستان، تعدادی پارک ملی وسیع وجود دارد که پنج مورد از شناخته‌شده‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: Đerdap ،Fruska Gora ،Kopaonik ،Sar-planina و Tara. این پارک‌ها عضو فدراسیون پارک‌های ملی اروپا (EUROPARC) هستند و در فهرست زیباترین و غنی‌ترین پارک‌های ملی دنیا قرار دارند.

نقاط دیدنی صربستان 2

بازدیدکننده‌های این پارک‌ها، گزینه‌های زیادی برای تفریح و سرگرم شدن دارند؛ از جمله کوه‌پیمایی و تماشای حیات‌وحش.

مطالب مرتبط:

منبع travelvivi

دیدگاه