گردش ۲۴ ساعته؛ پاریس

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم دوشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰
گردش ۲۴ ساعته؛ پاریس

پاریس. شهر عشق، غذا‌های خوشمزه، بناهای تاریخی و موزه‌های دیوانه‌کننده. شهر عطر و ادکلن‌های گران‌قیمت، شهر مد و فشن. شهر گردشگری! مگر می‌شود اسم توریسم و سفر جایی بیاید و پاریس در لیست نباشد؟ مهم نیست هدفتان از جهان‌گردی دنبال کردن بناها و موزه‌ها باشد، به‌دنبال خرید و بوتیک‌های لوکس باشید، غذاهای جهان را بررسی و تجربه کنید، به‌سادگی عاشق مردم، زندگیشان و عکاسی از آن‌ها باشید، پاریس برای همه ما شهری است که باید حتی شده چند ساعت در آن زندگی کنیم.با کجارو همراه باشید تا گشتی ۲۴ ساعته در پاریس بزنیم.

جملات معروف درباره‌ی پاریس از زبان مشاهیر جهان زیاد گفته‌ شده است. اما شاید اسرارآمیزترینشان سخن جان پیتر برگر نویسنده، شاعر و نقاش شهیر انگلیسی است که می‌گوید:

"من معتقدم پاریس مردی بین بیست تا سی ساله است که عاشق زنی بزرگ‌تر از خودش شده!"

شاید پاریس غیر معقول‌ترین مقصد توریستی نباشد ولی چیزی درباره‌ی پاریس وجود دارد که هیچ‌وقت از آن سیر نمی‌شویم. برای کاوش و گشت‌و گذار شایسته‌ی پاریس نیاز به صرف روز‌ها، هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها‌ است. اما اگر فقط ۲۴ ساعت وقت دارید تا چرخی در آن بزنید، در این مقاله اهالی پاریس برای شما پیشنهاداتی جهت صرف بهینه‌ی این زمان محدود دارند.

۷ تا ۹ صبح

این ساعات باید بهترین زمان در پاریس باشند. چراکه مکان‌های توریستی هنوز توسط گروه‌های جهانگردی، نور فلش دوربین‌ها و اتوبوس‌های بزرگ توریستی شلوغ نشده‌اند. از قدم زدنتان در آرامش خیابان‌های خلوت لذت ببرید. برای پرسه‌ای رویایی در مسیر کنار رودخانه از ایفل به لوور بروید سپس به پاهایتان در تراس هر یک از آن کافه‌های فوق‌العاده‌ی پاریس استراحتی بدهید.

  Paris

در حال نوش جان کردن یکی از صبحانه‌های شاخص فرانسوی یعنی قهوه‌ی اسپرسو با شیرینی مشهور و خوشمزه‌ی آن سرزمین، کروسانت، روان شدن آرام زندگی در شریان شهر را با بیدار شدن پایتخت را به نظاره بنشینید.

۹ تا ۱۲ صبح

وارد موزه‌ لوور شوید و مستقیما به سراغ تابلوی مونالیزا بروید تا فرصتی برای تحسین برجسته‌ترین و مشهورترین شاهکار هنری جهان بدون اینکه کسی جلویش باشد به دست بیاورید.

paris

شما هم مثل میلیون‌ها نفر پیش از خود به این بیاندیشید که چرا از این نقاشی بیشترین تعداد عکس تاریخ گرفته شده است. (یادتان باشد در زمان عکاسی از مونالیزا فلش نزنید چراکه به‌دلیل شیشه‌ی فتوکرومیک روی آن عکستان سیاه می‌شود. در کل فلش زدن در مکان‌هایی با آثار هنری تاریخی کار پسندیده‌ای نیست). پس از مشاهده‌ی لبخند مونا، خود را غرق در ماز بزرگی از گالری‌ها و اتاق‌های بزرگ‌ترین موزه‌ی دنیا کنید و از دنیای بیرون جدا شوید.

paris

یادتان نرود از آپارتمان شخصی ناپلئون سوم گذر کنید تا به طبقه‌ی زیرزمین موزه برسید. آنجا بازمانده‌های بنای قرون‌وسطا‌ لوور که به‌عنوان قلعه از آن استفاده می‌شده،‌در انتظار دیدار شما است.

۱۲ تا ۱۴ بعد ‌از ‌ظهر

اکنون حتما باید زمان ناهار فرا رسیده باشد. پس چرا تجربه‌ای فرانسوی، بی‌نهایت و کامل در چز دنیس، یکی از معدود رستورانهای باقی مانده‌ی بازارچه را از خود دریغ کنید؟

paris

دنیس سابقا به کارگر‌های بازارچه خدمات می‌داده است. این موضوع حجم بسیار زیاد غذا را در بشقابتان توجیه می‌کند. تارتار گوشت گوساله‌ی آن کاملا غیر قابل مقاومت است.

Paris

دکور داخلی رستوران بیش از این نمی‌توانسته شبیه معماری روستایی شود( این معماری و دکور در اروپا بسیار محبوب است): ستون‌های زنگ زده، پنل‌های چوبی، پیش‌خدمت با لباس فرم سیاه و سفید و تخته سیاهی که منوی روز با خطی کج‌ و معوج به‌وسیله‌ی گچ روی آن نقش بسته است.

۱۴ تا ۱۸ بعد از ظهر

پیاده‌روی کنان مکان ناهار را ترک کنید چراکه بهترین راه گشت‌وگذار در پاریس پیاده‌روی است. در لامارایس که قدیمی‌ترین محله‌ی پاریس است پرسه‌ای بزنید. در حال گشت ‌و گذار در خیابان‌های قرونی وسطی نگاهی به فروشگاه‌های پر زرق‌‌و‌برق طراحان بیندازید.

paris

Leah Walker

اینجا بهترین مکان برای تلفیق تماشای مناظر با خرید کردن است. رو دس روزیر، همان مرکز تاریخی یهودیان را با آن فروشگاه‌های فلافل خوشمزه‌اش! از دست ندهید. با آن قنادی‌ها و نانوایی‌هایی که نان‌های شیرین شرق اروپا را می‌فروشند. حال به‌سمت ساحل رودخانه روانه شوید، خود را نوشیدنی فرانسوی ارزانی میهمان کنید و با آغوش باز درون یکی از  قایق‌های تفریحی فراوانی که روی رود سن حرکت می‌کنند بپرید. از دیدن کلیسای جامع نوتر دام از زاویه‌دیدی کاملا جدید لذت ببرید.

Paris

کلیسای نوتردام

در حالی که نکتار فرانسویتان را نوش جان می‌کنید، گذر صد‌ها سال تاریخ پر فرازونشیب را از جلوی چشمانتان به نظاره بنشینید. پس از این قایق‌سواری عالی به هتل برگردید و تا زمان شام کمی استراحت کنید.

ساعت ۱۸ به بعد

برای امتحان غذاهای فرانسوی معاصر‌تر، به‌سمت رستوران فرنچی بروید. منوی همیشه در حال تغییر آنجا نمایان‌گر حس‌و حال آن‌روز سرآشپز و محصولات تازه‌ی بازار است.

bckg_restau

قیمت غذا‌های منوی پیش‌غذا، غذای اصلی و دسر  برای رستورانی با این پرستیژ بالا و چیدمان شیک بسیار ارزان است. نظر شما چیست؟ آیا تابه‌حال به این شهر دل‌فریب سفر کرده‌اید؟ آیا شماهم مثل میلیون‌ها نفر آرزو و برنامه‌ی سفری رویایی به پاریس را در دل دارید؟ چه پاریس و لندن چه تهران یا رشت، ما در کجارو همراه شما هستیم. منبع: Urban Adventure

مطالب مرتبط:

دیدگاه