میلیاردرهای دنیای فناوری تعطیلات خود را کجا می‌گذرانند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
میلیاردرهای دنیای فناوری تعطیلات خود را کجا می‌گذرانند
چهره‌های مشهور دنیای فناوری معمولا سرگذشت عجیبی دارند و نحوه میلیاردر شدن آن‌ها داستانی شنیدنی و اغلب غیرمتعارف است. گذشته از این حتی تعطیلات تابستانی میلیاردهای دنیای فناوری نیز با فعالیت‌های غیرمعمول و البته همیشه لوکس و گران‌قیمت مثل گوشه‌نشینی در جزایر اختصاصی یا سفر دریایی با قایق‌های چندین میلیون دلاری توجه همگان را جلب می‌کند. برای آشنایی با تعطیلات تابستانی به سبک میلیاردهای دنیای فناوری با کجارو همراه باشید.
زندگی و تفریحات میلیاردهای دنیای فناوری چندان متعارف نیست و ثروت زیاد به آن‌ها امکان انجام فعالیت‌های متنوع و گاهی منحصربه‌فرد می‌دهد. بعضی از این فعالیت‌ها حتی فراتر از مفهوم رایج زندگی لوکس و تجملی هستند و تعریف آن را تغییر می‌دهند.

بیل گیتس

1280x720-PCD555 سرمایه‌ی بنیانگذار مایکروسافت راحت به ۷۶ میلیارد دلار می‌رسد. اما با این حال با شنیدن نحوه‌ی استراحت بیل گیتس در تعطیلات، شوکه خواهید شد. وی تعطیلات خود را به همراه همسرش، ملیندا و سه فرزندشان، بر روی قایقی تفریحی به نام سرین (The Serene) می‌گذرانند که هزینه‌ی کرایه‌ی آن به مدت یک هفته ۵ میلیون دلار تمام می‌شود. ارزش کشتی تفریحی که به یوری شفلر (Yuri Scheffler) تعلق دارد، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار و دارای تجهیزات لوکس از قبیل موارد زیر است:
  • ۱۲ سالن پذیرایی
  • استخر با آب دریا
  • سینما
  • کلوب
  • دیوار صخره نوردی
  • باشگاه اختصاصی
  • و تجهیزات لوکس دیگری که در ۹۹/۹۹۹۹ درصد کشتی‌های دیگر وجود ندارد!

لری پیج

googles-larry-page-has-his-own-superyacht-called-senses-which-he-bought-from-new-zealand-businessman-sir-douglas-myers-for-45-million-in-2011 لری پیج یکی از مؤسسان گوگل، یک یاک (قایق تفریحی فوق لوکس)  اختصاصی به نام Senses دارد که آن را در سال ۲۰۱۱ از یک تاجر نیوزیلندی به مبلغ ۴۵ میلیون دلار خریداری کرده است.

پل آلن2_genog6

پل آلن از مایکروسافت برای سرگرمی در تعطیلات تابستانی، حمایت مالی از یک نمایشگاه عظیم آثار هنری در سیاتل را به عهده گرفته که این مسئله باعث استقبال سایر میلیاردهای دنیای فناوری از جمع‌آوری آثار هنری شده است. او می‌گوید:
من فکر می‌کنم کارهای هنری باید به نمایش گذاشته شوند تا همه بتوانند از آن‌ها بازدید کنند.
در ماه می سال جاری و همزمان با فستیوال فیلم کن، آلن تعداد زیادی از ستاره‌های سینما، خواننده‌های سرشناس و مدل‌های بین‌المللی را به یاک ۱۳۰ متری‌اش Octopus دعوت کرد تا در یک مهمانی با تم بالیوود شرکت کنند. in-may-allen-invited-scores-of-movie-stars-musicians-and-supermodels-aboard-his-414-foot-yacht-octopus-for-a-bollywood-themed-bash-during-the-cannes-international-film-festival

نیک وودمن

نیک وودمن بسیاری از چهره‌های مشهور دنیای فناوری، امسال در سی‌و‌سومین اجلاس سالانه‌ی سرمایه‌گذاران بانک آلن و شرکا در شهر سان ولی آیداهو حضور داشتند. این همایش یک‌هفته‌ای که با نام کمپ تابستانی میلیاردرها نیز شهرت دارد، امسال میزبان افرادی مثل نیک وودمن (مدیرعامل GoPro) و سوزان ووجیکی (مدیرعامل YouTube) بود. سوزان ووجیکی

شین اسمیت

شین اسمیت خانه در این تابستان شین اسمیت مدیرعامل Vice Media، خود را با خرید یک ملک ۲۳ میلیون دلاری به وسعت ۴۰۵۰ مترمربع در سانتا مونیکا-کالیفرنیا سرگرم کرد. عمارت اربابی این ملک، ۱۳۰۰ مترمربع زیربنا و ۱۲ اتاق‌خواب دارد و در فیلم‌های پلیس بورلی هیلز و Entourage به‌عنوان لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته است.

اریک اشمیت

when-google-chairman-eric-schmidt-isnt-holed-up-in-one-of-his-mansions-hes-cruising-the-high-seas-on-his-194-foot-yacht-oasis-he-reportedly-paid-723-million-for-the-boat-in-2009 وقتی رییس هیئت‌مدیره‌ی گوگل، اریک اشمیت از محصور بودن در یکی از عمارت‌هایش خسته می‌شود، با یاک ۶۰ متری شخصی به دریانوردی می‌پردازد. این یاک Oasis نام دارد و در سال ۲۰۰۹ به مبلغ ۷۲.۳ میلیون دلار خریداری شده است.

لری الیسون

7-Aerial-View-of-Lanai-Hawaii-600-375-1840-the-pinnacle-list-TPL65 مدیرعامل Oracle، لری الیسون فهرست بلند بالایی از املاک دارد؛ ازجمله جزیره‌ای به نام لانائی (Lanai) که در سال ۲۰۱۲ به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار خریداری شده است. علاوه بر این او تعدادی هواپیمای شخصی و خودروی لوکس نیز دارد که در تعطیلات تابستانی خود را با آن‌ها سرگرم می‌کند.

ریچارد برنسون

 جزیره‌ی نکر مالک میلیاردر Virgin Group، ریچارد برنسون جزیره‌ای در دریای کارائیب به نام نکر (Necker) دارد که ۳۰ نفر می‌توانند در آن سکونت کنند. علاوه بر این برنسون مالک  یک یاک به نام Necker Belle و یک زیردریایی به نام Necker Nymph نیز هست .

مارک زاکربرگ

 مارک زاکربرگ ملک مارک زاکربرگ معمولا تعطیلات تابستانی خود را در ملک ۳۰۴ هکتاری‌اش در خلیج شمالی کائوآئی (Kauai) با ساحل ماسه‌ای سفید و مزارع متروک نیشکر سپری می‌کند.

کارول بارتز

خانه‌ی کارول بارتز کارول بارتز مدیرعامل سابق یاهو، تعطیلات تابستانی را در خانه‌ای اعیانی واقع در جزیره‌ی مرکزی هاوایی می‌گذارند. خانه‌ی بارتز دارای یک زمین گلف لوکس است و چشم‌اندازی بی‌نظیر به گدازه‌های سیاه آتش‌فشانی دارد.

جک ما

املاک جک ما در تابستان سال جاری، جک ما (مالک میلیاردر فروشگاه‌های اینترنتی Alibaba) با پرداخت مبلغ ۲۳ میلیون دلار زمینی ۱۱،۳۷۲ هکتاری در منطقه‌ی کوهستانی آدیرونداکز (Adirondacks) واقع در شمال ایالت نیویورک خریداری کرد. منبع : Business Insider

مطالب مرتبط:

دیدگاه