۵ شهر دیدنی شرق اروپا

علی نظرپور
علی نظرپور یکشنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
۵ شهر دیدنی شرق اروپا

اگر با کشورهای شرق اروپا آشنایی نداشته باشید بهتر است که برای سفر کردن به این کشورها از یک تور شهری خوب استفاده کنید. این مورد به شما فرصت می‌دهد تا نه فقط با چنین کشورهایی آشنا شوید، بلکه متوجه شوید که جوانان چطور زمان خود را در این سرزمین‌های فراموش شده سپری می‌کنند. اگر می‌خواهید با این نقاط بیشتر آشنا شوید در ادامه با کجارو همراه باشید.

مهم نیست که چگونه به این شهرها توجه می‌کنید، چرا که در هرصورت گوشه‌ای از آن‌ها با سلیقه‌ی شما جور در خواهد آمد.

اودسا، اوکراین

odessa city--tour--eastern-odessa-6 شهر اودسا در سال ۱۷۹۴ میلادی به دستور کاترین دوم، به عنوان بخشی از برنامه‌ی گسترش روابط با اروپا تاسیس شد. اودسا زمانی مستعمره‌ی یونان باستان بود. این شهر از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار و سریعا در سایه مناقشات تجاری، صنعتی و علمی در اروپا تکامل پیدا کرده است. عصر طلایی این شهر با یکی از شهرداران آن به نام دوک دِ رسل گره خورده است. امروزه همچنان به پیشرفت خود ادامه می‌دهد و یکی از مراکز عمده‌ی صنعتی و رفت و آمدی در اوکراین محسوب می‌شود. در اودسا، می‌توانید جاذبه‌های زیادی را بازدید کنید. تورهای مختلفی در انواع جنایی، موزیکال، ادبیات گذشته‌ی شهر، مقبره‌ها و دخمه‌ها وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمال استفاده را ببرید. از موزه‌های اصلی در این شهر می توان از موزه‌ی باستان شناسی نام برد که قدیمی‌ترین موزه در اینجا محسوب می‌شود و قریب به ۱۷۰.۰۰۰ شی مکشوفه از دوران پارینه سنگی تا قرون وسطی را به معرض نمایش گذاشته است. موزه‌ی هنر Maritime که گنجینه‌ای ارزشمند از آثار آیوازوفسکی، کاستندی، کویینتزی، Vereshchagin، Vrubel و افراد مشهور دیگر را در معرض دید عموم قرار داده است. موزه‌ی هنر شرق و غرب، جایی که می‌توانید به مشاهده‌ی نقاشی‌هایی از میکل آنژ، کاراواجو، الکساندر ماگنسکو، فرانچسکو گواردی، برناردو بلوتو و همچنین آثار زیبایی از استادان بلژیکی و هلندی را تماشا کنید. اودسا سرشار از سرگرمی برای همه‌ی سلیقه‌ها است. سرگرمی‌هایی همچون سینما، پارک‌های آبی، جشنواره‌ها که می توانید از آن‌ها لذت ببرید. هر سال در روز اول آوریل جشنواره‌ی رنگارنگ و شاد Yumorina در این شهر برگزار می شود.

پراگ، جمهوری چک

city--tour--eastern-Prague11 city--tour--eastern-Prague-10 declared-Prague1 پراگ یکی از زیباترین، عاشقانه‌ترین و محافظت‌ شده‌ترین شهرهای سراسر اروپا محسوب می‌شود. از قرن دهم میلادی این شهر پایتخت ایالت چک بوده است. معماری های باروک، رومی و گوتیک، روکوکو و رنسانس با شروع کننده‌ی هنر نو و سبک منحصر ساختمان‌های مکعبی  ترکیب شده‌اند و این شهر را با زیبایی خاصی مزین کرده‌اند. هرکجا که شما قدم بگذارید، چه از میان پیچ و خم خیابان های میدان قدیمی شهر با کلیسای Tyn و ساختمان شهرداری با ساعت مشهورش یا پل چارلز( یکی از قدیمی‌ترین بناهای اروپا)، معماری های منحصر به فرد در همه‌ی جهات شما را احاطه می کنند. قبلا در قرون وسطی،  شهر پراگ یکی از زیباترین شهرهای جهان بود که به آن القاب طلایی، شهر صد برج(مناره کلیسا)، تاج صلح و رویای سنگی را داده بودند. در طول قرن‌ها، چهره‌های سرشناس و برجسته‌ای همچون موزارت، بتهوون، داستایوسکی، رودین، آپولینر، چایکوفسکی، ملکه الیزابت دوم و پاپ جان پاول دوم لب به تحسین زیبای این شهر گشوده‌اند.  به علاوه شاعران و نویسندگانی همچون جان نرودا، فرانتس کافکا، ایگون اروین کیش، جیروسلاو هاسک این شهر را در آثار خود به تصویر کشیده‌اند.

بوداپست، مجارستان

  بوداپست بوداپست بوداپست بوداپست

city-tour-eastern-budapest4

خواه صبح، ظهر یا عصر باشد، خواه بوداپست را از تپه‌ی گیلرت، اسکله ماهیگیران یا از ایوان کلیسای سنت استفان تماشا کنید، در هر صورت تصویری که جلوی رویتان قرار دارد همیشه شگفت‌انگیز خواهد بود. در اولین  قرن پس از میلاد در خاک بوداپست Aquincum که شهر اصلی استان رومی بود ساخته  و در قرون وسطی بوداپستبهپایتخت پادشاهی مجارستان تبدیل شد. مشهورترین استخر شنای بوداپست، دریاچه‌ی Balaton است. این دریاچه در جایی ساخته شده است که از زمان‌های قدیم منبعی از آب‌های زمین گرمایی وجود داشته است. با کمی پیاده‌روی از خاکریز در اطراف بودا تا بنای یادبود آزادی روی تپه‌ی گیلرت مناظر ویژه‌ای از بوداپست را می توان مشاهده کرد. محبوب‌ترین مکانی که مردم شهر بوداپست و همچنین گردشگران از آن بازدید می کنند جزیره‌ی مارگارت و پارک شهری Varoshliget است. پارک شهری ذکر شده نه تنها سرگرمی های زیادی را در خود جای داده است، بلکه یک مرکز فرهنگی هم محسوب می‌شود. در بخش مرکزی این پارک، در میدان قهرمانان، بنای یادبود هزاره در مجارستان واقع شده است. در پارک Varoshliget می‌توانید زمانتان را در رولر کوسترهای(ترن هوایی) پارک تفریحی سپری کنید. همچنین اگر علاقمند باشید می‌توانید از سیرک، باغ وحش پایتخت و باغ گیاه شناسی هم بازدید کنید. به علاوه این پارک محل رستوران‌های مشهور گاندل(Gundel) است  که می‌توان غذاهای خوشمزه‌ای که توسط آشپزهای حرفه‌ای مجارستانی به همراه اودیه‌ها، سس‌ها و فلفل قرمز تند سرو می‌شوند سفارش داد.

ورشو (Warsaw)، لهستان

  ورشو ورشو ورشو کسانی که توسط قطار به ورشو سفر می‌کنند، ممکن است با شهری اروپا زده روبرو شوند که البته جای تعجب نیست. در مرکز این شهر، اخیرا خانه هایی محزون ساخته شده است که به حق می‌توان آن‌ها را دارای ساختاری مدرن نامید. نزدیک کاخ فرهنگ (تنها آسمانخراش ورشو سابق) در حال حاضر یک ساختمان مدرن ساخته شده است. در مسیر سلتنطی، باغ‌های پارک Lazenkovskogo واقع شده‌اند  که یکی دیگر از جاذبه‌های ورشو محسوب می‌شوند. در اطراف این باغ‌ها یک دریاچه قرار دارد که تعدادی طاووس در نزدیکی‌اش قدم می زنند. همچنین اقامتگاه تابستانی سلطنتی که در قرن 18 میلادی ساخته شده است در اینجا قرار دارد. در پارک Lazienki ورشو، که در طول تابستان کنسرت‌های فضای باز کلاسیک را میزبانی می‌کند، یک بنای یادبود مربوط به آهنگساز مشهور لهستانی یعنی فردریک شوپن قرار دارد. در ورشو رستوران‌هایی با سرآشپزهای محلی وجود دارد که تا نیمه‌های شب باز هستند و به مشتریان سرویس ارایه می‌دهند. در شهر قدیمی تعداد رستوران‌های بین‌المللی و هلندی به سرعت رو به افزایش است. همچنین در بخش جنوبی جاده‌ی سلطنتی یک باشگاه دانش‌اموزی وجود دارد که فعالیت‌های فرهنگی شامل کنسرت‌های هنرمندان جوان، اجراهای تئاتر، به علاوه‌ی کنسرتهای مردمی و جاز را برگزار می‌کنند.

پلودیو(Plovdiv)، بلغارستان

  پلودیو پلودیو پلودیو پلودیو پلودیو پلودیو پلودیو دومین شهر بزرگ و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور بلغارستان محسوب می‌شود. در ۳۴۳ سال قبل از میلاد، این شهر توسط شخصی به نام فیلیپ از مقدونیه و به دستور Pul-Pudeva ساخته شد. این شهر تجربه‌ی فراز و نشیب‌های زیادی را داشته است. زمانی شالوده و اساس این شهر ویران شد، اما اخیرا بازسازی شده‌ است و بناهای یادبود باستانی و فرهنگی آن محافظت می‌شوند. دیوانخانه‌ِ‌ی رومی و تئاتر، استادیوم، آکروپولیس، معابد و حمام‌ها حفاری‌های عصر نوسنگی و برنز از جمله این آثار هستند. تاریخ غنی پلودیو ثابت می‌کند که یکی از زیباترین شهرهای بلغارستان است.با کوچه های باریک، نمای زیبای ساختمان‌های رنگ‌امیزی شده، رستوران‌ها و کافه‌های دنج، چوب‌های کنده‌کاری شده در همه جا-تعجبی نیست که این شهر هنرمندان زیادی را که دنبال موضوع برای نقاشی‌هایشان هستند مجذوب خود کرده است. در پلودیو بیشتر از ۲۰۰ سازه که به عنوان بنای یادبود تاریخی شناسایی شده‌اند تحت حفاظت کامل سازمان جهانی یونسکو در آمده است. تئاتر آنتیک در این شهر که دوباره بازسازی شده، به خوبی تحت حفاظت است و در حال حاضر به ارایه برنامه‌ها و جشنواره‌ها می‌پردازد. این تئاتر دارای جایگاه بیش از ۳.۰۰۰ تماشاگر است. مهمتر از همه، در پلودیو می‌توانید سنگ‌های باقی مانده‌ی قلعه‌ی Thracian، مسجد جامع از زمان حکومت ترکیه و کلیسای احیای بلغاری را تماشا کنید. پلودیو بلغارستان نه تنها یک مرکز مهم گردشگری است، بلکه یکی از مراکز اقتصادی، تجارتی و خرید در سراسر بلغارستان محسوب می‌شود. همچنین این شهر به عنوان محلی برای برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، سمپوزیوم‌ها و اجتماعات بین‌المللی شناخته شده است. در طول برگزاری چنین رویداد‌هایی به سختی می‌توان یک اتاق خالی در هتل‌های این شهر پیدا کرد. پس بهتر است از قبل جا رزرو کنید. منبع: travelvivi

مطالب مرتبط:

دیدگاه