۵ راه برای تمدید اقامت در استرالیا

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۳
۵ راه برای تمدید اقامت در استرالیا
اگر دارای مجوز موقت اقامت در استرالیا هستید و می‌خواهید آن را تمدید کنید، گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارد که ۵ مورد از آن‌ها متداول‌تر هستند و پیچیدگی نسبتا کمتری دارند. برای آشنایی با این راه‌ها، با کجارو همراه باشید.
استرالیا با اقتصاد پویا و موقعیت‌های کاری فراوان، کشور مناسبی برای مهاجرت است ولی گرفتن اقامت دائم در این کشور کار چندان آسانی نیست و به همین دلیل بیشتر افراد با استفاده از مجوز اقامت موقت به آن سفر کرده و بعد به اشکال مختلف آن را تمدید می‌کنند. ۵ مورد از رایج‌ترین راه‌های تمدید مجوز موقت اقامت در استرالیا به شرح زیر هستند:

ویزای کار و تعطیلات برای سال دوم

اگر با ویزای کار و تعطیلات به استرالیا مهاجرت کرده‌اید، بعد از یک سال الزاما باید برای دریافت ویزای کار و تعطیلات سال دوم درخواست بدهید. متقاضیان این ویزا باید حائز شرایط خاصی باشند از جمله داشتن بیمه‌ی درمانی، محدودیت سنی ۱۸ تا ۳۱ سال و ... علاوه بر این متقاضی باید مدت ۳ ماه از ویزای سال اول خود را به کار قانونی در منطقه‌ای مشخص گذرانده باشد. به خاطر داشته باشید که اگر درخواست ویزای کار و تعطیلات برای سال دوم استرالیا، در داخل این کشور ارائه شود، متقاضی در زمان تائید درخواست حتما باید در استرالیا حضور داشته باشد و بالعکس.

ویزای موقت کار (زیرگروه ۴۵۷)

ویزای موقت کار یا ویزای ۴۵۷ برای نیروی کار متخصص و صرفا جهت اشتغال در یک موقعیت کاری مشخص به مدت چهار سال صادر می‌شود و متقاضی حتما باید توسط یک کارفرمای فعال در استرالیا (تنها در صورتی که کارفرما نتواند از شهروندان یا ساکنان این کشور برای اشتغال در یک موقعیت شغلی خاص استفاده کند) دعوت به کار شود. دارنده‌ی ویزای ۴۵۷ می‌تواند به همراه خانواده‌ی خود در استرالیا اقامت کند و همزمان مجاز است برای دریافت اقامت دائمی این کشور درخواست بدهد.

ویزای دائمی نیروی کار نخبه (زیرگروه ۱۹۰)

این نوع ویزا صرفا برای نیروهای کار متخصصی که موفق به گذراندن آزمون اشتغال در استرالیا شده‌اند، صادر می‌شود و دارنده‌ی آن می‌تواند به‌طور دائم در این کشور اقامت کند. متقاضی این ویزا در صورت قبولی در آزمون، توسط دولت مرکزی یا مؤسسات دولتی ناحیه‌ای خاص از استرالیا انتخاب می‌شود که این مسئله با یک دعوت‌نامه‌ی رسمی به او ابلاغ خواهد شد. برای درخواست این ویزا، متقاضی باید کمتر از ۵۰ سال سن داشته باشد و برای اشتغال در یکی از موارد ذکرشده در فهرست مشاغل موردنیاز در استرالیا انتخاب شود و همچنین باید به زبان انگلیس مسلط باشد.

ویزای نامزدی (زیرگروه ۸۰۱)

ویزای نامزدی برای دادن مجوز اقامت دائمی به متقاضیانی که قصد ازدواج با یکی از شهروندان یا ساکنان واجد شرایط استرالیا و نیوزیلند دارند، صادر می‌شود. برای دریافت ویزای نامزدی، متقاضی ابتدا باید برای دریافت ویزای نامزدی موقت (زیرگروه ۸۲۰) اقدام کند. در زمان درخواست این ویزا و همچنین صدور آن باید در استرالیا حضور داشته باشید. برای دریافت ویزای ازدواج باید بتوانید رابطه‌ی جدی و منجر به ازدواج (نامزدی یا اشکال متعارف در استرالیا) خود را با یک شهروند استرالیایی به اثبات برسانید و با او در یک خانه زندگی کنید. مدت متوسط پروسه‌ی دریافت ویزای نامزدی بین ۱۲ تا ۱۵ ماه است.

ویزای تحصیلی

اگر هدف شما از رفتن به استرالیا؛ تحصیل، گذراندن یک دوره‌ی آموزشی در حین تعطیلات یا به اتمام رساندن آخرین مراحل تحصیلی و دریافت مدرک است، می‌تواند برای دریافت ویزای تحصیلی درخواست بدهید. ویزای تحصیلی استرالیا بسته به سطح تحصیلات و کشور محل اقامت متقاضی، در چندین نوع مختلف صادر می‌شود. هر درخواست ویزای تحصیلی از دیدگاهی مستقل و بر اساس ویژگی‌های خاص متقاضی بررسی شده و برای ارائه‌ی آن نیازی نیست که حتما در داخل استرالیا باشید. منبع : WorkingAbroad

مطالب مرتبط:

دیدگاه