۱۵ جای هیجان‌انگیز برای ماه‌ عسلی ارزان و رویایی

زهره صمیمی
زهره صمیمی دوشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
۱۵ جای هیجان‌انگیز برای ماه‌ عسلی ارزان و رویایی

هرکسی بودجه‌‏‌ی کافی برای هزینه‏‌های مراسم ازدواج ندارد، اما در هر صورت به این معنی نیست که نباید از ماه‌ ‌عسل خود لذت برد. هر بودجه‏‌ای که داشته باشید، باز هم مکان‏‌های جذاب بسیاری با هزینه‌‏های مقرون به‌صرفه برای شما وجود دارد که می‌‏توانید ماه‌‌عسل عاشقانه‏‌ی خود را در آنجا بگذرانید. با کجارو همراه باشید تا به ۱۵ مقصد هیجان‌انگیز برای یک ماه عسل فراموش نشدی سر بزنیم.

تولوم (Tulum)، مکزیک

مکزیک به‌عنوان یکی از مقصدهای مسافرتی مقرون به‌صرفه شناخته شده و به‌راحتی می‌توانید سواحل زیبای بی‌شمار، امکانات غواصی و هر فعالیت تفریحی دیگری را که هزینه‌های کمرشکنی ندارد در این کشور پیدا کنید. اگرچه برخی از معروف‏‌ترین هتل‌‏ها در اینجا تا حدود شبی ۵۰۰ دلار هم می‌رسد، گزینه‏‌های دیگری متناسب با بودجه‌ی خود پیدا خواهید کرد. هتل پردیس آزادی در تولوم یک هتل شیک و کوچک است که در امتداد یکی از سواحل سفید ماسه‌ای و خلوت در حاشیه‌ی آب‌های نیلگون دریای کارائیب قرار دارد. اتاق‌ها رو به دریا و ساحل بوده و قیمت‌ها از حداقل شبی ۷۵ دلار برای هر فرد با سرویس کامل شروع می‏‌شود. همچنین این هزینه تمامی وعده‏‌های غذایی همراه با نوشیدنی‌های محلی و فعالیت‌های‏ منطقه‏، نمایش‌های محلی، انعام و مالیات را در بر می‌‌گیرد.

تولوم مکزیک

فلوریدا کیز (Florida Keys)

اگر رویای دیدن جزایر کارائیب را در سر دارید، اما از پس هزینه‏‌های پرواز و سفر برنمی‌آیید فلوریدا کیز بهترین گزینه است. اگر مسافت برای رانندگی خیلی طولانی است می‌‏توانید با پرواز‌های ارزان از شهر نیویورک سیتی و همچنین بسیاری از شهر‌های بزرگ دیگر در سر‌تا‌سر آمریکا به میامی سفر کنید. وقتی به آنجا رسیدید اتومبیلی کرایه کنید و از رانندگی در شاه‌راه توریستی و جذاب فلوریدا کیز لذت ببرید. این مسیر بیش از ۱۰۶ مایل طول داشته و مشرف به چشم‏‌انداز بی‌‌نظیر اقیانوس است. در مسیر این شاه‌راه از جزیره‏‌های شگفت‏‌انگیزی عبور می‏‌کنید که پر از درختان نخلی هستند که در نسیم ملایم پیچ و تاب می‌خورند. در فلوریدا کیز می‏‌توانید در آب‏های گرم غواصی کنید، با دلفین‌‌ها شنا کنید، و هنگام صرف عصرانه با همسر خود از غروب دلنشین ساحل لذت ببرید.

فلوریدا کیز

پورتوریکو (Puerto Rico)

با اینکه حتما باید به‌وسیله هواپیما به پورتوریکو بروید، هزینه‏‌های اقامت در اینجا، در مقایسه با دیگر مقاصد تفریحی کارائیب بسیار ناچیز است. در تمامی سال پکیج‌‌های مقرون به‌صرفه‌‌ای در این کشور می‌توانید پیدا کنید، اما بهترین تخفیف‌ها مربوط به فصل پاییز است. در پایتخت پورتوریکو یعنی شهر سن‏ خوان از جاذبه‌های فرهنگی بی‌شمار دیدن کنید یا در شب‌‌نشینی‌های لذت‌بخش شرکت کنید، همچنین می‌توانید جزیره‌ی ویکس را (تنها با ۴ دلار) دور بزنید یا در امتداد ساحل ماسه‏‌ای خلوت استراحت کنید و مبهوت طلوع آفتاب شوید. ساحل آبی آن به خاطر غواصی در دریای مملؤ از ماهی‌های رنگی و همچنین لاک‏پشت‌های دریایی غول‏‌پیکر خود مشهور است. همین طور اسب‌های وحشی بسیاری را به‌طور پراکنده در جزیره خواهید دید و حتی می‏‌توانید از اسب‌سواری رمانتیک دونفره در ساحل و کرانه‌های سرسبز و باشکوه لذت ببرید.

پورتوریکو

ایرلند

اگر قصد دارید ماه‌عسل خود را در غرب اروپا بگذرانید، ایرلند یکی از بهترین گزینه‌ها است. چراکه در دابلین برخلاف بسیاری از پایتخت‌های گرانقیمت و پرهزینه، تخفیف و ارزانی در انتظار شما است. از دیدن جزیره‌ی امرالد در سواحل چشم‌‌نواز غرب پشیمان نخواهید شد، که این جزایر روستاهایی زیبا، قلعه‌هایی حیرت‌انگیز و سرسبزی پرطراوتی دارند که مثل مناظری که روی کارت پستال‏‌ها دیده می‌شوند جاودان به نظر می‏‌آیند. با امکانات خواب و صبحانه در همه جای کشور، گزینه‌های زیادی خواهید داشت که شامل کلبه‌های رمانتیک با سقف‌های کاه‌گلی رو به اقیانوس اطلس با حداکثر قیمت شبی ۵۰ دلار برای هر نفر می‌شود.

ایرلند

پرتغال

پرتغال از دیگر مکان‌هایی است که برای یک سفر مقرون به‌صرفه در غرب اروپا می‌توانید انتخاب کنید که در عین حال از همسایه‌ی خود یعنی اسپانیا و همچنین سواحل مشهور یونان هزینه‌ی کمتری برایتان به‌همراه دارد. این کشور هنوز جذبه‌ی باستانی خودش را حفظ کرده‌ است، یعنی در آنجا باید منتظر دیدن قلعه‌های کهن، روستا‌های خوش‏‌منظره‌ی ماهیگیری و باغ‌های زیتون فراوان باشید. بسیاری از شهرهای همسایه به‌تازگی امکانات ساحلی شیک، و زمین‌های گلف جذاب را برای مسافران تدارک دیده‌‏اند. هزینه‌ی یک هفته اقامت کامل در یکی از هتل‌های پنج‏ ستاره‌ی لیسبون با تنها یک یا دو شب اقامت در هتل‌های مجلل در دیگر پایتخت‌های اروپا برابری می‌کند. همچنین غذاخوری‌های ساحلی و کرایه‌ی ماشین نسبتا ارزان است.

پرتغال

جامائیکا

با اینکه بسیاری از هتل‌های درجه یک در جامائیکا قیمتی در حدود شبی ۴۰۰ دلار برای یک زوج دارند، اما جامائیکا به‌عنوان یکی از مقاصد سفر مقرون به‌صرفه در حوزه‌ی دریای کارائیب شناخته شده است. برای لذت بردن از سفر خود مجبور به اقامت در هتل‌هایی مانند کاپلز، سندلز، یا گرن باهیا پرینسایپ نیستید. در واقع فراوانی هتل‌ها در سراسر جزیره باعث کاهش قیمت‌ها شده است. در سفر به این کشور پکیج‌های ارزان‌قیمت بسیار با پیشنهادهای ویژه‏ همراه با اقامت‌های رایگان شبانه و حتی پرواز ارزان با شرکت‌های هوایی جت‏بلو که به بسیاری از شهر‌های بزرگ آمریکا پرواز می‏‌کنند می‏‌توانید پیدا کنید. همین طور خلیج مونتگو از ارزان‌قیمت‏‌ترین مکان‏‌های شناخته شده برای سفر به دریای کارائیب است. در جامائیکا لذت پیاده‌‌روی تا آبشار‌های دل‏ انگیز و شنا در آب‌های گرم، همچنین استراحت در شن‌های ساحلی به هنگام طلوع خورشید و غواصی در آب‌های درخشان را از دست ندهید!

جامائیکا

سلوا نگرا، نیکاراگوئه

به زوج‏‌‌های جوانی که به ماجراجویی در سفر علاقه‌مندند نیکاراگوئه را پیشنهاد می‏‌کنیم که پر از تفریحات و تجربه‌های ارزان‌قمیت خارق‌‌العاده مانند سلوا نگرا است. در این مزرعه‌ی ارگانیک قهوه که به‌صورت خانوادگی اداره می‏‌شود تمامی امکانات شامل بنگله‏‌ها یا همان خانه‌های ییلاقی ِتک اتاقه را با هزینه‌ا‏ی کمتر از شبی ۱۰۰ دلار ارائه می‌دهند. این بنگله‏‌ها در در مناطق کوهستانی سرسبز و پرطراوتی قرار دارند که در آنجا می‌توانید از حیوانات مختلفی مانند انواع پرندگان، سوسمار‌ها و میمون‌ها دیدن کنید، همچنین فرصت اسب‌سواری و پیاده‌روی تا آبشار به‌همراه شنیدن صدای حیرت‌انگیز و مرموز جنگل را پیدا خواهید کرد.

نیکاراگوئه

تاتای، کامبوج

با اینکه پرواز‌ها به کامبوج ارزان‌ نیستند، اما اگر به هرجایی در حوالی جنوب‏ شرق آسیا برسید خواهید دید که نسبت به هر مکان مسافرتی دیگر پول بیشتری برای شما باقی می‌ماند. اقامتگاه‌های جنگلی مانند فور ریور لاج در تاتای، در نزدیکی مرز تایلند و بین بانکوک و پنوم پن و همچنین گل های کمیاب ارکیده و آواز مرغ بهشت و مخلوقات جنگلی گریزان در جنگل های بکر و زیبای این کشور قرار دارند. این اقامتگاه های جذاب و مجلل و در عین حال ارزان قیمت با اتاق هایی شناور و همچنین کایاک‌ها و آرامش مطلق در محیط جنگلی در کنار امکانات عالی تماما فقط با شبی 100 دلار ارائه شده‌اند.  

کامبوج

دریاچه‏ی تاهو، نوادا یا کالیفرنیا

دریاچه‏ تاهو که در میان مرزهای کالیفرنیا یا نوادا در کوهستان‏ سیرا نوادا واقع شده، یکی از منحصربه فردترین دریاچه‌ها در این کشور است. اینجا از معدود مکان‌هایی است که در یک روز می‏‌توانید هم در کنار ساحل استراحت کنید، و هم به پیاده‏روی یا اسکی در کوهستان بروید. برای زوج‌های جوان ویلا‌های ساحلی رمانتیک و همچنین کلبه های کوهستانی دنجی در کنار این دریاچه پیدا می‌شود. در رو‌ز‌های سفر خود به تاهو از تورهای هیجان‌انگیز لذت ببرید. در زمستان این منطقه بهترین کیفیت برف برای اسکی یا اسنوبرد را دارد که در هیچ جای دنیا نظیر آن را پیدا نخواهید کرد.

دریاچه تاهو

اوآهو، هاوایی

شما که اشتیاق رفتن به هاوایی دارید، احتمالاً شنیده‌اید که هاوایی یکی از گران‌قیمت‌ترین مقاصد مسافرتی است، اما به هر حال دلیلی ندارد از رفتن به هاوایی صرف‏‌نظر کنید. به‌ویژه در جزیره‌ی اوآهو قیمت‌های مناسبی پیدا می‌کنید که در ازای آن از مکانی مناسب و زیبا برای ماه‏‌عسل خود همراه با آب‏ گرم و  هوای نسبتا خشک با شب‌هایی مملؤ از هیجان برخوردار خواهید شد. در هانولولو دست شما در انتخاب هتل باز است و می‌توانید قیمت‌هایی تقریبا مناسب با هر بودجه‌‏ای پیدا کنید. در سواحل شمالی که کمتر از یک ساعت از وایکیکی، ساحل کلکی فاصله دارد، کلبه‌های ساحلی یا بنگله‌ها مکانی ایدئال برای زوج‌های جوانی است که به‌دنبال قیمت‌هایی مناسب و چند روز آرامش مطلق هستند. در همین نزدیکی بیرون از این کلبه‌ها ساحلی زیبا پیش روی شما است. هر بنگله از امکانات آشپزی کامل و گریل و همچنین بانوچ برخوردار است که  می‏توانید با آشپزی در هزینه‌ی خورد و خوراک هم صرفه‌جویی کنید.

هاوایی

جزایر سن‏خوان، واشنگتن

با اینکه آب‌های اطراف جزایر سن‌خوان در ایالت واشنگتن کاملا گرم نیستند، اما حیات وحشی غنی مانند نهنگ‌های قاتلی به نام آرکا دارند. عقاب‌های سرسفید در این جزایر بسیار دیده می‌شوند که نوک درختان بلند نشسته و در آسمان اوج می‌گیرند. می‏‌توانید در کلبه‌های دنج و رمانتیک جزیره‌ی اٌکراز اقامت داشته باشید و با قایق مسافت‌های کوتاه را پارو بزنید و عصر را در کنار آتش در ساحل بگذرانید. در بزرگترین سواحل سان خوان امکانات اقامتی منحصربه فردی برای خواب و صبحانه ارائه شده است، همچنین هتل‌های مجلل با رستوران‌هایی که از مواد تازه‌ی مزرعه استفاده می‌کنند. می‌توانید از گالری آثار هنری، بوتیک و موزه دیدن کنید، یا به تور تماشای نهنگ ها بروید یا در امتداد سوث بیچ، طویل‌ترین ساحل کشور قدم بزنید.

جزایر سن خوان

کوهستان‏ راکی، کلورادو

پارک ملی کوهستان‏ راکی و اطراف آن از منحصربه فردترین مناظر دیدنی و چشم‌نواز در ایالات متحده هستند. استس پارک که دقیقا در حاشیه‌ی شرقی این پارک قرار دارد، گزینه‌های بسیاری برای انتخاب از میان کلبه‌های دنج و رمانتیک، همچنین هتل و امکانات خواب و صبحانه‏ در اختیار شما خواهد گذاشت. بسیاری از این اقامتگاه‌ها جکوزی سرپوشیده یا خصوصی مشرف به رودخانه همراه با شومینه ارائه می‌دهند که خودتان می‌توانید آن را روشن کنید و در فضای دنج آن استراحت کنید. در این سفر پر آرامش، در طول روز از پیاده روی در حیات‌وحش و ‏پیک نیک در چمنزارهای پرطراوت کنار رودخانه و صخره‌های مهیج  لذت ببرید.

کوههای راکی

مندیسینو، کالیفرنیا

ساحل مندیسینو در کالیفرنیای شمالی سواحلی نظیر ساحل امرالد را در مجاورت خود دارد. با کرانه‌‌ا‏ی صخره‌ای و مهیج، پر از سواحل خوش منظر، گل‌های وحشی بی‌نظیر و تپه های سرسبز، پیداکردن چنین زیبایی درجای دیگری از دنیا ممکن نیست. تنها با چهارساعت فاصله از سا‌ن‌‏فرانسیسکو می‌توانید کافه‌هایی را پیدا کنید که نوشیدنی‌های تازه‏ سرو می‏کنند؛ همچنین باغ های گیاه‌شناسی در مسیرهایی به‌سمت اقیانوس آرام را خواهید دید. روزهای عاشقانه ی خود را با صرف غذا در رستوران «پسیفیک ریم اویستر» و دسرهای لذیذ «مک‏کالم هواس این اند رستورانت» در عمارت ویکتوریا بگذرانید که چشم‌انداز  دلپذیری به اقیانوس دارد.

مندیسینو

بیگ‏سور، کالیفرنیا

کمی پایین‌تر از کرانه ی کالیفرنیا، در بیگ‌‏سور می‌توانید تماشاگر چشم‌اندازی مهیج و همچنین خط ساحلی زیبایی باشید که الهام‌بخش هنرمندان و نویسندگان بسیاری مانند جان اشتاین بک بوده است. در اینجا تنگه های عمیق میان کوه های صخره‌ای قرار گرفته‏اند که با مزارع آناناس تا سواحل زیبا امتداد داشته، و آبشار مک‏وی فالز با فرودی به عمق 80 فوت در کنار آب‌های فیروزه‌ای در یکی از این تنگه‌ها از جاذبه‌های طبیعی به شمار می‌رود. انواع مختلفی از امکانات اقامتی در اینجا یافت می‌شود، از کمپ های اردویی مشرف به اقیانوس آرام با قیمتی کمتر از شبی 20 دلار گرفته تا چادرهای دنج رو به اقیانوس و هتل‌های مجلل. شبی رمانتیک را در کنار همسرتان با نوای دل‏ انگیز امواج و  صدای شیرهای دریایی که از دوردست به گوش می‌رسد، بگذرانید.

بیگ سور

هاواسوپای، آریزونا

هاواسوپای مقصدی ایده‌‏آل برای زوج‌های ماجراجویی است که به‌دنبال سفری خاطره‌انگیز و درعین حال مقرون به‌صرفه‏ هستند. مناظر منحصربه فرد هاواسوپای مانند آبشارهای ِجادویی هاواسو در سراسر جهان شناخته شده هستند. در گوشه‌ای دورافتاده از گرند کانیون در اقامتگاه ملی هاواسوپای باید سفری ده مایلی برای رسیدن به این آبشارها را طی کنید، اما زمانی که به مقصد برسید، با آبشارهایی پرابهت، درخشان و فیروزه‌ای رنگ روبه‌رو می‏شوید که تا اعماق سنگ‌های آهکی شناور در کف آب فرو می‌‏روند. امکانات این منطقه شامل اقامتگاه‌‏ها، کمپ‌ها یا متل‌هایی با حداقل قیمتِ تنها شبی 17 دلار ارائه شده است.

 

هاواسو\ای

ماه عسلی فراموش‌نشدنی برایتان آرزو می‌کنیم.

منبع: TripsToDiscover.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه