عجیب‌ترین رقابت‌های دنیا

عماد جعفری
عماد جعفری سه شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
عجیب‌ترین رقابت‌های دنیا

محبوبیت مسابقه‌های عجیبی که در بعضی از کشورها انجام می‌شود از مرزهای آن کشور عبور کرده و هرساله بر تعداد گردشگرانی که برای تماشا یا حتی شرکت در این مسابقه‌ها راهی کشور مقصد می‌شوند، افزوده می‌شود. 

مسابقه‌های عجیب بسیاری در سرتاسر جهان برگزار می‌شوند که برخی آن‌ها ریشه در قرن‌های گذشته دارند و تا به امروز ادامه یافته‌اند؛ اما برخی دیگر، در هزاره جدید و برای جذب گردشگران به شهرهای کوچک طراحی و برگزار می‌شوند.

مسابقه قهرمانی حمل همسر

محل برگزاری: فنلاند

nl_oct10_wifecarrying_9918

به نظر می‌رسد نه‌تنها برای اثبات عشق٬ که برای به دست آوردن جایزه مسابقه٬ هرسال تعداد مردان بیشتری از سراسر جهان در مسابقات حمل همسر شرکت می‌کنند. مشهورترین این مسابقات در روستای سونکاجاروی فنلاند برگزار می‌شود. مسیر ۲۵۰ متری این مسابقه با موانع زیاد و حتی چاله‌های کوچکی از آب طراحی می‌شود. طبق قوانین مسابقه نگه‌داشتن همسر روی بازو خلاف مقررات است؛ از اینرو، بسیاری در میانه مسیر همسر خود را رها می‌کنند. خبر چندانی از عشق و عاشقی در مسابقه نیست٬ زنان بارها از دست همسرانشان رها می‌شوند و کبودی و زخم‌های سطحی اجتناب‌ناپذیر است. برای شرکت در مسابقه کافی است فرم درخواست مسابقه را در محل برگزاری پر کنید. به‌ تازگی، این مسابقه عجیب در سایر کشورها مانند دانمارک، لتونی، استونی٬ سوئد و کره جنوبی نیز انجام می‌شود.

مسابقه قهرمانی پشه کشی

 محل برگزاری: ایتالیا

asian-tiger-vs-gallinipper-mosquitoes-16_9

مسابقه کشتن حشرات خونخوار هرساله در ایتالیا برگزار می‌شود. به‌ این ترتیب که در سن نازاروسزیا به شرکت‌کنندگان، تورهای حشره‌کش مورد تأیید داوران داده می‌شود و آن‌ها ۱۰ دقیقه فرصت دارند تا بیشترین تعداد حشره خونخوار را بکشند. معیار انتخاب نفرات برتر مسابقه شمارش اجساد حشرات‌ کشته‌ شده است و به سه نفر اول به ازای هر حشره ۱۰ یورو داده می‌شود. سایر قوانین مسابقه هرسال تغییر می‌کند. مسابقه‌ مشابهی در دره لوملینا در شمال میلان برگزار می‌شود با این تفاوت که در آن مسابقه خبری از تور یا حشره‌کش نیست، شرکت‌کنندگان باید با دست‌های خالی به شکار پشه‌ها بروند.

مسابقه قهرمانی داد زدن با صدای بلند

 محل برگزاری: لهستان و ژاپن

screaming-woman

اگر برای دیدن این مسابقه به ژاپن سفر کنید، دیگر ردپایی از اسطوره متانت و آرامش ژاپنی‌ها نخواهید دید. در این مسابقه که هرساله در  استان اوئیتا برگزار می‌شود، بیش از صد شرکت‌کننده در آن تلاش می‌کنند با صدای بلند با یکدیگر صحبت کنند. شدت صدای تولیدشده توسط آن‌ها به بیش از ۱۰۰ دسی‌بل (بیشتر از صدای شکستن یک سنگ، یا عبور قطار یک سریع‌السیر) می‌رسد. به گفته روانشناسان این مسابقه، به تخلیه روانی و رهایی از تنش ژاپنی‌هایی که مدام در دفتر کارشان به‌طور ثابت و با شرایط سخت کار می‌کنند، کمک می‌کند. لهستانی‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند بیشتر مراقب سیستم عصبی و سلامت خود باشند و مسابقه مشابهی را در شهر گلدپ برگزار می‌کنند.

مسابقه  اردک‌های پلاستیکی

محل برگزاری: بریتانیا و  سنگاپور

duck-race2

یکی دیگر از این مسابقه‌های جالب با اردک‌های بازی حمام کودکان برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان این اردک‌ها را در آب رودخانه رها می‌کنند تا شانسشان را در جریان آب امتحان کنند. برگزاری این مسابقه در سنگاپور به چیزی شبیه به لاتاری می‌ماند؛ برای شرکت در این مسابقه کافی است یک اردک پلاستیکی میبخرید، اسم خودتان را روی آن بنویسید و آن را در آب رها کنید. اردک‌ها با تشویق تماشاچیان در جریان رودخانه حرکت می‌کنند، و شما می‌توانید آرزو کنید خوش‌شانس باشید. پس از اتمام مسابقه، برنده خوش‌شانس مسابقه یک‌ میلیون دلار جایزه خواهد گرفت.

imgID28261341

در فضای همیشه ابری انگلستان نیز مسابقه‌ای با هیجان مشابهی برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان از صدها شهر از سراسر کشور، هزاران اردک پلاستیکی را در رودخانه رها می‌کنند تا مسیر مشخصی را باهم مسابقه دهند. این مسابقه‌ها در رودخانه‌های آون، تیمز و ری برگزار می‌شود.

مسابقه پرتاب موبایل

محل برگزاری: فنلاند

 20121013_C6725_PHOTO_EN_19270

اگر زمانی هوس کردید تلفن همراه خود را با تمام قوا به سمتی پرت کنید، کمی دست نگه‌ دارید تا در مسابقه شهر ساونلینا فنلاند شانس خود را امتحان کنید. این مسابقه نخستین بار در سال ۲۰۰۰ برگزار شد و به‌ سرعت محبوبیت زیادی به دست آورد. برگزارکنندگان این مسابقه ادعا می‌کنند، برگزاری مسابقه به جمع‌آوری تلفن‌های فرسوده و حفظ محیط‌زیست کمک می‌کند.

57

شرکت‌کنندگان در سه گروه مردان، زنان و نوجوانان با یکدیگر مسابقه می‌دهند. اگر قصد ندارید تلفن همراه خودتان را پرتاب کنید، غرفه‌هایی تدارک دیده‌ شده تا از هر مدل گوشی با هر برند، به شرطی که وزن آن بین ۲۰۰ تا ۴۴۰ گرم باشد، پرتابه خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. پیرو این مسابقه ملی فنلاندی‌ها، به‌ تازگی در آلمان، بریتانیا و نروژ هم مسابقات مشابهی برگزار می‌شود. جایزه برنده این مسابقه سفر به یک تورنمنت بین‌المللی در فنلاند است. 

مطالب مرتبط:

منبع travelvivi

دیدگاه