۱۰ هلیکوپتر سواری فوق‌العاده در اطراف جهان

علیرضا ندری
علیرضا ندری دوشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
۱۰ هلیکوپتر سواری فوق‌العاده در اطراف جهان

هلیکوپتر سواری تنها یک نمای منحصربه‌فرد از شهر یا منطقه‌ی مورد نظر را در اختیار شما نمی‌گذارد، بلکه تجربه‌ای بسیار مهیج و سرگرم‌کننده به شمار می‌رود. به‌علاوه، هلیکوپتر تنها راه لذت بردن مناظر دورافتاده‌تر و صعب العبور است . برای مثال، ۷۰ درصد جزیره‌ی کائوآئی (Kauai) واقع در هاوایی از طریق زمینی قابل دسترس نیست، بنابراین هلیکوپتر باعث می‌شود تا بتوان از این بهشت زیبا دیدن کرد و تجربه‌ای فوق‌العاده ناب و بی‌نظیر داشت.

در ادامه با کجارو همراه باشید تا ۱۰ هلیکوپتر سواری فوق‌العاده را با هم دنبال کنیم.

۱۰. سیدنی

سیدنی

سیدنی / عکاس: Andy Mitchell

شهر پرجمعیت سیدنی در کشور استرالیا از نمای بالا  زیبایی خاصی دارد. مسافران تور هلیکوپتری می‌توانند از نماهای دیدنی شهر لذت ببرند؛ نماهایی شامل بندرگاه سیدنی، باغ وحش تارونگا (Taronga)، خانه‌ی اپرای سیدنی و همچنین پل مشهور بندرگاه سیدنی. برخی از تورها بر فراز خط ساحلی چشم‌نواز سیدنی پرواز می‌کنند که شامل ساحل باندی (Bondi Beach) می‌شود، در حالی که تورهای دیگری می‌توانند به‌سمت کوهستان بلو (Blue Mountains) و دره‌ی آن یعنی مگالانگ (Megalong Valley) نیز پرواز کنند.

۹. یخچال فاکس

یخچال فاکس

یخچال فاکس / عکاس: thinboyfatter

نیوزلند به مناظر دیدنی و بی بدیل شهرت دارد و یخچال طبیعی فاکس (Fox Glacier) در این کشور از مناظری است که نمی‌توان آن را از دست داد و مملو از مناطق باورنکردنی است. یخچال فاکس که ۱۳ کیلومتر طول دارد در پارک ملی وستلند تای پوتینی (Westland Tai Poutini National Park) واقع شده است. مسافران این تور هلیکوپتر سواری قبل از اینکه روی برف‌ها فرود آیند، می‌توانند با دید چشم پرندگان از قله‌ها و شکاف‌های یخچال‌ها و همچنین کوه باشکوه مانت کوک (Mount Cook) دیدن کنند. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند گزینه‌ی تور دو-یخچاله را انتخاب کنند که فقط روی یخچال فاکس پرواز نمی‌کند، بلکه بر فراز یخچال فرَنز جوزف (Franz Josef Glacier) نیز پرواز می‌کند.

۸. کمپ اصلی اورست

کمپ اصلی اورست

کمپ اصلی اورست

برای اکثر افراد، بازدید از کمپ اصلی کوهستان اورست در کشور نپال تجربه‌ای ویژه خواهد بود که در تمام طول زندگی تنها یک‌ بار می‌توان آن را تجربه کرد. حتی برای افرادی که هیچ برنامه‌ای برای فتح این کوه ۸۸۴۸ متری ندارند، این سفر هلیکوپتری ارزش رفتن را دارد. گردشگرانی که این هلیکوپترسواری را تجربه می‌کنند، از میان محدوده‌ی کوهستان‌های باشکوه هیمالیا پرواز می‌کنند و سپس روی کمپ معروف اورست (Everest Base Camp) فرود می‌آیند که در ارتفاع ۵۳۶۴ متری واقع شده است. این مکان خیره‌کننده که واقع در پای بلندترین کوه زمین است، حقیقتا هیچ مشابهی ندارد و کاملا منحصربه‌فرد است.

۷. آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا / عکاس: Philipp Schaufele

آبشار دیدنی ویکتوریا (Victoria Falls) که مسلما بزرگ‌ترین آبشار جهان است، در مرز بین کشورهای زامبیا و زیمبابوه در آفریقا واقع شده است. آبشار ویکتوریا حدود ۱۷۰۸ متر عرض و ۱۰۸ متر طول دارد که باعث شده لقب پهناورترین آبشار دنیا را نصیب خود کند. این آبشار آن‌قدر بزرگ است که دیدن آن فقط از طریق هوایی امکان‌پذیر است و به همین دلیل هلیکوپتر سواری روشی فوق‌العاده برای دیدن این شگفتی طبیعی به شمار می‌رود. اگر خوش شانس باشید، ممکن است در طول تور هلیکوپتری بتوانید برخی از حیوانات معروف آفریقا مثل اسب‌‌ آبی و فیل را نیز مشاهده کنید.

۶. کِیپ تاون

کِیپ تاون

کِیپ تاون / عکاس: paulscott56

در تور هلیکوپتر سواری بر فراز کیپ تاون (Cape Town)، بازدیدکنندگان می‌توانند اقیانوس‌های هند و اطلس را در یک تور مشاهده کنند. همچنین گردشگران خوش شانس می‌توانند از میان کوهستان فوق‌العاده‌ی دوازده رسول (توئلو آپوستلز - Twelve Apostles) و اطراف کوه تیبل (Table Mountain) عبور کنند، که از بزرگ‌ترین شگفتی‌های طبیعی آفریقا محسوب می‌شوند. حین پرواز هلیکوپتر بر فراز ساحل میوزنبرگ کیپ تاون (Cape Town's Muizenberg Beach)، ممکن است مسافران شانس آن را داشته باشند که بتوانند کوسه‌های سفید وحشتناک و معروف آن جا را ببینند.

۵. آبشار ایگوازو

آبشار ایگوازو

آبشار ایگوازو / عکاس: chensiyuan

مانند آبشار ایگوازو (Iguazu Falls)، تعداد اندکی مکان خیره‌کننده در جهان وجود دارد، آبشاری که در مرز برزیل و آرژانتین واقع شده است. آبشار ایگوازو که در واقع از حدود ۲۷۵ آبشار کوچک‌تر تشکیل شده است و ۲/۵ کیلومتر طول دارد، جزء یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های طبیعت محسوب می‌شود. این آبشار همچنین یکی از طولانی‌ترین آبشار‌های دنیا به شمار می‌رود. تور هلیکوپتر سواری قطعا یکی از بهترین راه‌های بازدید از این آبشار عظیم و قدرتمند است. بازدیدکنندگان از طریق پرواز بر فراز این آبشار‌ها می‌توانند با دید چشم پرندگان از منطقه‌ی معروف گلوگاه شیطان (دویلز تروت - Devil's Throat) و همچنین جنگل سر سبز اطراف آن دیدن کنند.

۴. هاوایی

هاوایی

هاوایی / عکاس: levork

بازدیدکنندگان جزایر هاوایی می‌توانند از تورهای هلیکوپتر سواری‌ مختلف یکی را انتخاب کنند. برای مثال، پروازهایی موجود هستند که مهمانان را بر فراز گدازه‌ها و فوران‌های آتشفشان جابه‌جا کرده و همچنین از میان آبشارهای خیره‌کننده در جزیره‌ی بیگ آیلند هاوایی (Big Island) عبور می‌دهند. بازدیدکنندگان جزیره‌ی اوآهو (Oahu)، بر فراز مزارع آناناس این جزیره، تالاب کیهای (Keehi Lagoon)، خلیج هاناما (Hanauma Bay) و آبشار چشم‌نواز سِکرد (Sacred Falls) پرواز می‌کنند و می‌توانند بخش‌هایی از این جزیره را ببینند که بسیاری از دیگر توریست‌ها حتی فکر دیدن آن‌ها را هم نمی‌کنند. به‌علاوه، تور هلیکوپتر سواری بهترین روش برای مشاهده‌ی جزیره‌ی دوست‌ داشتنی کائوآئی (Kauai) و صخره‌های دریایی خیره‌کننده‌ی آن با طول ۲۳ کیلومتر است. کائوآئی همچنین به خاطر آبشارهای زیبای فراوان خود شهرت دارد. برای اکثر بازدیدکنندگان، هلیکوپتر سواری تنها راهی است که می‌توانند بسیاری از این مکان‌های دیدنی را ببینند، چون بسیاری از این اماکن از طریق سفر زمینی قابل دسترس نیستند.

۳. ریو دو ژانیرو

 ریو دو ژانیرو

ریو دو ژانیرو / عکاس: Terry George

بازدیدکنندگان ریو دو ژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل، باید بازدید هوایی از این کلان‌شهر وسیع و نواحی اطراف آن را در برنامه‌ی خود قرار دهند. بازدیدکنندگان می‌توانند از فراز شهر ریو دو ژانیرو، کوه شوگر لوف (Sugar Loaf Mountain) و سواحل کوپاکابانا (Copacabana) و ایپانما (Ipanema) را مشاهده کنند و از کنار مجسمه‌ی معروف مسیح منجی (Christ the Redeemer) در کوهستان کورکووادو (Corcovado) عبور کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند ورزشگاه ماراکانا (Maracana Stadium) را ببینند که میزبان مراسم جام جهانی ۲۰۱۴ بوده و در سال ۲۰۱۶ نیز میزبان مراسم المپیک تابستانی خواهد بود.

۲. نیویورک

نیویورک

نیویورک / منبع: vtravelled.com

شهر نیویورک به خاطر آسمان‌خراش‌های عظیم‌الجثه می‌تواند حس قدم زدن در تونل‌های بتنی را به بازدیدکنندگان القا کند. برای داشتن چشم‌انداز بهتری از این شهر وسیع و خارق‌العاده، بازدیدکنندگان باید هلیکوپتر سواری را برگزینند که آن‌ها را بر فراز مناطق برجسته‌ای چون مجسمه‌ی آزادی،‌ جزیره‌ی الیس (Ellis Island)، ساختمان امپایر استیت (Empire State Building)، پل جورج واشینگتون و همچنین واحه‌ی سبز و دیدنی سنترال پارک (Central Park) جابه‌جا می‌کند. تور هلیکوپتر سواری همچنین یکی از بهترین روش‌ها برای دیدن خط افق معروف شهر نیویورک به شمار می‌رود.

۱. گرند کنیون

گرند کنیون

پارک ملی گرند کنیون

گرند کنیون (Grand Canyon) در آریزونا به‌طور باورنکردنی‌ای وسیع است. وسعت آن بیش از ۱۱ کیلومتر بوده و حدودا ۱/۵ کیلومتر عمق دارد. به خاطر این عظمت، سفر هوایی تنها راهی است که مسافران می‌توانند به‌طور کامل از زیبایی وصف‌ناپذیر صخره‌ها و تپه‌های رنگارنگ آن لذت ببرند. همچنین بازدیدکنندگان از طریق سفر هوایی می‌توانند به‌طور کامل رودخانه‌ی پر خروش کلرادو را ببینند که از میان دره‌ها عبور می‌کند. به‌علاوه‌ی پرواز بر فراز پارک ملی گرند کنیون، تورهای هلیکوپتری عموما شامل گذر از نزدیکی‌های لاس وگاس، دریاچه‌ی مید (Lake Mead) و سد هوور (Hoover Dam) نیز می‌شود.   آیا تابه‌حال تجربه‌ی هلیکوپتر سواری داشته اید؟ نظرات خود را دراین‌باره با ما در میان بگذارید.

منبع: Touropia

مطالب مرتبط:

دیدگاه