شوق خرید در بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور

سیما احدی
سیما احدی یکشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۵
شوق خرید در بهترین بازارهای خیابانی کوالالامپور

قدم زدن در خیابان‌های کوالالامپور، دیدین مغازه‌های مختلف، کالاهای وسوسه‌انگیز و استشمام بوی غذاهای لذیذ و محلی از ویژگی‌های این بازارها است. در ادامه بهترین بازار‌های کوالالامپور را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار‌های کوالالامپور مسلما یکی از بهترین جاهای دیدنی کوالالامپور است زیرا فرهنگ اصیل مالزی را در این بازارها می‌توان دید. مجموعه‌ای پیچیده از محصولات تازه، پوشاک، صنایع دستی، لوازم جانبی و جواهرات که همگی با قیمت‌هایی مناسب ارائه می‌شوند. این بازارها برای افرادی که به‌دنبال زرق‌وبرق‌های تبلیغاتی نیستند مناسب است.

kualalumpur markets

این بازارها از زمان طلوع آفتاب تا نیمه‌های شب باز هستند. این‌گونه بازارها که در فضای باز قرار دارند، محیطی گرم و مرطوب دارند به همین دلیل توصیه می‌شود برای چرخ زدن در این بازارها لباس و کفش راحتی بپوشید و آب زیاد بنوشید. از منطقه‌ی پتالینگ تا بازار چوکیت بهترین بازارهای کوالالامپور جای دارند که در مرکز شهر هستند و دسترسی به آن‌ها از طریق وسایل نقلیه‌ی عمومی امکان‌پذیر است.

kualalumpur markets

۱. خیابان پتالینگ (Petaling Street)

Petaling Street

محبوب‌ترین بازار خیابانی در کوالالامپور در خیابان پتالینگ است. بازاری شلوغ و پر جنب‌وجوش در محله‌ی چینی‌ها است که در آن انواع خرده‌فروشی‌هایی قرار دارد که لوازم را با قیمت مناسب می‌فروشند. محوطه‌ای با محیطی سرسبز که تمام خیابان را پوشش می‌دهد. یک سایبان سبز بزرگ کل خیابان را می‌پوشاند تا از فروشندگان و بازدیدکنندگانی که در حال خرید کیف دستی، ساعت و لباس‌های بدلی هستند، در برابر گرمای سوزان آفتاب و باران محافظت کند. بهترین قسمت این است که می‌توان با چانه‌زنی قیمت‌ها را کمتر هم کرد. خیابان پتالینگ پر از رستوران‌های غذاهای محلی، غذاهای چینی و دریایی است. همین طور می‌توانید فروشندگان دوره‌گرد را در کوچه‌های این خیابان ببینید که مخلوطی از عطر‌های خوشبو را در هوا پراکنده می‌کنند که مقاومت در برابر آن‌ها غیرممکن است.

۲. کاستوریواک (Kasturi Walk)

Kasturi Walk

بازار مرکزی واقع در پیاده‌روی کاستوری محل فروش کیف‌های دستی، ساعت و تی‌شرت‌های تقلبی است. تعدادی خرده‌فروش میوه‌های محلی و تنقلات نیز در میان این جمعیت دیده می‌شوند. تنها با ۵ دقیقه پیاده‌روی از ایستگاه پاسارسنی (Pasar Seni LRT station) می‌توان به بازار رسید. از ویژگی‌های این خیابان این است که  پوششی از مواد قلعی و سربی دارد. همچنین بادبادک سنتی مالایا که شبیه پروانه است نیز در این خیابان قابل تشخیص است. معاملات در این پیاده‌رو به گستردگی خیابان پتالینگ یا بازار مرکزی نیست، کالاهای این مکان قیمت مناسب دارند و قدرت چانه‌زنی در این مکان بهتر است. این پیاده‌رو همچنین میزبان برنامه‌های فرهنگی مرتبط با فستیوال‌های شهر است.

۳. بازار چوکیت (Chow Kit Market)

Chow Kit Market

بازار چوکیت بزرگ‌ترین بازار مرطوب کوالالامپور است که خوراک و غذاهای متنوع این کشور را ردیف به ردیف به نمایش می‌گذارد. غذاهای دریایی، گوشت، سبزیجات تازه، میوه‌های محلی، ادویه‌جات و ترشی از این دسته‌اند. افرادی که اراده‌ی ضعیفی دارند ممکن است در بخش ماهی‌های زنده که در همان محل قصابی می‌شوند، بی‌میل شوند اما وقتی از این قسمت عبور می‌کنید، خیابانی از غذاهای لذیذ که با چتر‌های بزرگ و رنگارنگ پوشیده شده‌اند، انتظارتان را می‌کشد. بخش خشک بازار چوکیت، بسیار تمیز و مناسب گردشگران است و این محوطه شامل مغازه‌های لباس، کفش، لوازم الکتونیکی و منسوجات با قیمت‌های مناسب و معقول است.

۴. بازار خیابان لامبی (Jalan Imbi Market)

Jalan Imbi Market

بازاری صبحگاهی که در قلب خیابان لامبی است. این بازار هم خوراکی‌های محلی مانند گوشت، میوه، ادویه وترشی‌جات تازه را دارا است. اما این مکان، محلی مناسب برای خوردن صبحانه که حاوی خوراکی‌های خوشمزه و معتبر محلی که بسیار ارزان قیمت است به شمار می‌آید. میز و صندلی‌های پلاستیکی فراوانی در داخل بازار دیده می‌شوند و کافی است نزد یکی از فروشنده‌های دوره‌گرد آنجا رفته و ناسی-لیماک، قهوه هاینانی، پاپیا (رولت گوشت و مرغ و سبزیجات)، کونجی، وانتان-می و چار-کوئی-تئو نوش جان کنید. شیرینی‌های تازه‌پخت چینی‌ مانند تخم‌مرغ‌های لذیذ، پفک‌های کایا و پای گوشت یکی از غدا‌هایی است که در این بازار باید امتحان کنید.

۵. یکشنبه‌بازار کامپونگ بارو (Kampung Baru Sunday Market)

Kampung Baru Sunday Market

بازار کامپونگ بارو عمدتا توسط جامعه‌ی مالایی (ساکنان شبه‌جزیره‌ی مالایا) مدیریت می‌شود. این بازار محل مناسبی برای افرادی است که به‌دنبال پوشاک مالایی سنتی مانند سارونگ یا سنگکک (نوعی پوشش)، جواهرات یا صنایع دستی هستند. بازار در سال ۱۸۹۹ تاسیس شد و پناهگاهی از مواد غذایی محبوب شهر است، بازدیدکنندگان می‌توانند از ماهی‌های کبابی، روجاک (غذایی که از میوه‌ی تند و سالاد سبزیجات) که غذایی محلی است و ساتایز (satays) که گوشت کبابی سیخی، همین طور از ناسی لماک (nasi lemak) و کوایه (kuih) رنگارنگ (نوعی غذا) لذت ببرند.

اگر برای سفر به مالزی برنامه‌ریزی می‌کنید، برای پیدا کردن بهترین آفر تور مالزی و  تور کوالالامپور می‌توانید از کجارو کمک بگیرید. ما با همکاری آژانس‌های معتبر مسافرتی این امکان را فراهم کردیم که شما تور مورد نظر خود را به مقاصد داخلی و خارجی تنها با یک جستجو ساده در کجارو پیدا کنید و از میان تورهای مختلف، بهترین را انتخاب کرده و با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه