۶ مزیت تحصیل خارج از کشور در یک شهر کوچک

علی هواسی
علی هواسی یکشنبه، ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰
۶ مزیت تحصیل خارج از کشور در یک شهر کوچک

هر سال، بین ماه‌های می و اوت، شهر فرانسوی کن، جان تازه‌ای می‌گیرد. آفتاب بر ساحل‌های پر ازدحام می‌تابد، کافه‌های کوچک پر از توریست می‌شوند و مردم از سراسر جهان برای تعطیلات تابستان به این منطقه عزیمت می‌کند. با خنک شدن هوا مدارس باز می‌شوند و تغییری روی می‌دهد. کافه‌ها فقط شاهد حضور مردم محلی می‌شوند، آرامشی ژرف شهر را فرا گرفته و به ایفای نقش سنتی خود به‌عنوان یک شهر ماهیگیری کوچک در امتداد مدیترانه بر می‌گردد.

تیلور شولتز (نویسنده این مقاله) می‌گوید، در همین زمان بود که عاشق کن شدم و از تصمیم خود برای تجربه یک شهر کوچک به‌جای شهر بزرگ و نورانی پاریس، خشنود شدم. خیابان‌های سنگ فرش شده آنگره در فرانسه

تصمیم گرفتم که سال اول تحصیل کالج، در خارج از کشور درس بخوانم. تجربه زندگی کردن در یک شهر جدید و ناآشنا، هیجان‌انگیز بود. اولین تجربه من از فرانسه سال قبل در سفری که همراه پدرم به تولوز داشتم شکل گرفت. از آن زمان تاکنون برای بازگشت به فرانسه لحظه شماری می‌کردم. وقتی زمان انتخاب یک شهر فرا رسید، تحصیل در کن را انتخاب کردم، زیرا منحصربه‌فرد به نظر می‌رسید. مطمئن نبودم که پاریس انتخابی مناسب برای من باشد. بیشتر زندگی خود را در سیاتل گذرانده بودم و به همین دلیل می‌دانستم که از زندگی در کنار دریا لذت خواهم برد. در آن زمان هنوز تمامی مزایای زندگی در یک شهر کوچک را نمی‌دانستم. زمانی که می‌خواهید در مورد مکان تحصیل خود در خارج از کشور تصمیم بگیرید، شش مزیت را در مورد تحصیل در یک شهر کوچک در نظر داشته باشید.

۱. آشنایی

تنها بعد از دو هفته، احساس کردم که شهر کن را مانند زادگاه خود می‌شناسم. رفت و برگشت به یک رستوران یا مغازه در طرف دیگر شهر بسیار آرامش بخش بود. همیشه مقصدم را دقیقا می‌شناختم و حداقل دو مسیر را برای رسیدن به آن بلد بودم. این شهر کوچک به‌سرعت به خانه دوم من تبدیل شد. تحصیل در یک شهر کوچک خارجی، دو مزیت عمده دارد: تجربه هیجان‌انگیز زندگی کردن در خارج از کشور به‌همراه راحتی زندگی در یک مکان کوچک. چنین تجربه‌ای در یک شهر بزرگ به این سادگی نخواهد بود.

۲. درگیری ذهنی عمیق

زمانی که در یک شهر کوچک خارجی تحصیل می‌کنید، احساس صمیمیت عمیقی با محیط اطراف به شما دست می‌دهد، احساس می‌کنید فرهنگ موجود را درک می‌کنید و احتمال بسیاری وجود دارد که حسی مشابه مردم محلی برای شما به وجود آید. هویت جمعی، آداب و رسوم و روش زندگی در این شهر جدید به بخشی از وجود شما تبدیل خواهد شد. من احساس می‌کردم که در حال یادگیری اصطلاحات محلی و رسوم فرهنگی هستم که فراگیری آن‌ها در مناطق بزرگ‌تر و دارای تنوع جمعیتی بالاتر، مشکل خواهد بود.

۳. تمرین زبان

یکی از بهترین مزیت‌های تحصیل در یک شهر کوچک خارجی، فرصت تمرین زبان است. این نکته را در سفرهای خود به کشورهای دیگر و مناطق داخل فرانسه متوجه شدم. برعکس، ممکن است افرادی وجود داشته باشند که بخواهند مهارت‌های زبانی خود را با شما تمرین کنند. زمانی که سعی می‌کردم با مردم محلی در پاریس صحبت کنم، مکرراً پاسخ‌هایی را به زبان انگلیسی دریافت می‌کردم. این مورد در کن نیز به‌صورت پراکنده‌تر برای من رخ داد. در بیشتر موارد زمان مکالمه، کلمات و اصطلاحات فرانسوی جدیدی را فرا می‌گرفتم. نمایی از کن، فرانسه

۴. ایجاد رابطه

در یک منطقه کوچک، فرصت‌های موجود برای ایجاد روابط و پیوند (با دیگر افراد مشغول تحصیل و با مردم محلی) بسیار است. به همان شکلی که با خیابان‌ها و ساختمان‌ها آشنا می‌شوید، با مردم نیز ارتباط برقرار می‌کنید و آشنا می‌شوید. فرصت‌های بسیاری مانند گردهمایی‌های اجتماعی به محافل عمومی برای درگیر شدن و آشنایی بیشتر با روش زندگی مردم در ”خانه دور از خانه“ شما وجود دارد.

۵. غذاهای محلی

یکی از موارد موردعلاقه من در زمان تحصیل در فرانسه، تجربه غذاهای محلی بود. تعداد غذاهای لذیذ و کلاسیک مدیترانه‌ای که فرصت تجربه آن‌ها را داشتم، شگفت انگیز بود. می‌توانید غذاهای محلی کلاسیک را در هر مکانی بیابید، اما مطمئناً یافتن آن‌ها در شهرهای بزرگ‌تر که طعم‌های مختلفی از دیگر نقاط جهان را نیز در منوی خود دارند، مشکل‌تر خواهد بود. ممکن است نتوانید برخی از غذاهایی را که در زادگاه خود به خوردن آن‌ها عادت کرده بودید در زمان تحصیل در یک شهر خارجی بیابید، اما به غذاهای جدید عادت خواهید کرد. شاید حتی غذای موردعلاقه جدیدی را بیابید.

۶. هزینه کمتر زندگی

در بیشتر کشورهای جهان، هزینه زندگی در یک شهر کوچک معمولا کمتر از یک شهر بزرگ و کلان‌‌شهرها است. برای دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، این مورد به معنی پس انداز بیشتر و پول بیشتر برای تجربه دیگر جنبه‌ها خواهد بود. مثلا جست‌و‌جوی دیگر مکان‌های کشور یا سفر به مناطق نزدیک در آخر هفته‌ها. اقامت در کن این حس را در من ایجاد کرد که تجربه‌ی زندگی در یک خانه‌ی جدید داشته باشم. تحصیل در یک شهر کوچک خارجی ممکن است برای همه بهترین انتخاب نباشد، اما من توصیه می‌کنم که به‌عنوان یکی از گزینه‌ها آن را در نظر بگیرید. در مورد جنبه‌هایی از شهر زادگاه یا شهر کالج خود که از آن‌ها لذت می‌برید فکر کنید. دوست دارید که محله خود را بشناسید و یک مشتری دائمی در کافه و رستوران نزدیک به محل زندگی خود باشید؟ دوست دارید که در محلی شلوغ باشید یا کمی خلوت را ترجیح می‌دهید؟ عوامل بسیاری در زمان انتخاب یک برنامه تحصیلی خارج از کشور وجود دارد، مانند عوامل آکادمیک یا زمان‌بندی‌ها، اما توصیه می‌کنم مزایایی که در بالا ذکر شد را نیز در نظر بگیرید. یک شهر عالی دیگر برای تحصیل – Ormskirk، انگلستان منبع: goabroad.com

مطالب مرتبط:

دیدگاه